Thursday, March 28, 2024

Creating liberating content

Identiti Mr. H Masih...

KAJANG : Keterangan individu dikenali Mr. H dipercayai akan diambil polis hari ini...

Mayat Nazrin Dijumpai Tidak...

SHAH ALAM - Seorang saksi kes pembunuhan Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Cradle Fund,...

Ada Pihak Tertentu Cuba...

KUALA TERENGGANU - Sultan Terengganu, Sultan Mizan Zainal Abidin menzahirkan rasa bimbang dengan...

” Nik Nazmi, Itu...

KUALA LUMPUR - Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM) menegur Ketua Angkatan Muda Keadilan...

KPDNHEP Selangor Serbu Restoran ‘Mamak’ Siang Biawak

KUALA LUMPURĀ – Satu pasukan penguatkuasaan Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (KPDNHEP) menyerbu sebuah restoran yang didakwa menyamar sebagai restoran mamak Islam yang menjual makanan halal.

Dalam satu kenyataan, KPDNHEP Selangor memaklumkan serbuan dilakukan berikutan aduan yang tular di media sosial mendakwa pekerja restoran tersebut menyiang biawak di kedai tersebut selain mengantungkan gambar ayat suci al-Quran bagi mengaburkan mata pengunjung.

Serbuan yang dilakukan bersama anggota Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) hari ini mendapati restoran yang terletak di Jalan Harmoni Indah 1 Balakong di Selangor itu tidak lagi beroperasi.

Papan tanda di hadapan restoran tersebut juga telah diturunkan selain pintu pagar hadapan dan belakang telah ditutup dan dikunci dengan mangga.

Seorang pengguna Abdul Rahim Manan dalam satu hantara di Facebook sebelum ini mendakwa restoran berkenaan menyamar sebagai kedai mamak Islam dan mengantungkan ayat-ayat al-Quran.

Beliau turut memuat naik satu rakaman video mendakwa seorang pekerja restoran itu sedang menyiang seekor biawak di restoran tersebut. –Ā UTUSAN ONLINE

Kategori