Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Kerajaan Johor Tak Pernah...

JOHOR BAHRU - Kerajaan negeri tidak pernah melantik mana-mana ejen atau individu untuk...

Polis Perak Tumpas Makmal...

KAMPAR – Polis Perak melumpuhkan satu sindiket memproses dadah pelbagai jenis selepas menyerbu...

Uqasha Senrose Sudah Putus...

AKTRES cantik Uqasha Senrose pernah digosipkan bercinta dengan seorang kerabat diraja tidak lama...

Pemuda Usahakan ‘Butik Bas’,...

LANGKAWI - Kegemaran Izman Malik melancong di dalam dan luar negara nyata memberi...

Kontinjen Paralimpik Bakal Diarak Sekitar KL – Khairy

SUKAN Paralimpik 2016 yang berlangsung di Rio De Janeiro, Brazil sejak 7 September sudah pun melabuhkan tirainya secara rasmi, awal pagi tadi.

Kontinjen paralimpik Malaysia yang terdiri daripada 21 atlet bertanding dalam sembilan jenis sukan pula dijangka tiba di tanah air pada 22 September ini.

Sementara itu, Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin dalam akaun Facebooknya mengesahkan satu upacara sambutan kepulangan wira-wirawati kontinjen paralimpik bakal diadakan di Kompleks Bunga Raya, KLIA.

Lebih menarik, Khairy memberitahu, para atlet-atlet ini akan diarak sekitar pusat bandar Kuala Lumpur sebagai tanda penghargaan terhadap prestasi yang ditunjuk pada temasya di Rio itu.

“Saya jemput semua rakyat Malaysia untuk menyambut kepulangan atlet-atlet ‘luarbiasa’ bermula jam 2 petang di Kompleks Bunga Raya, KLIA.

“Sambutan ini akan dimeriahkan lagi dengan konvoi perarakan atlet-atlet kita di pusat bandar Kuala Lumpur selepas acara sambutan di KLIA.

“Rakan-rakan yang bekerja di Kuala Lumpur berpeluang untuk memberi penghormatan kepada konvoi atlet para kita yang akan sampai di Jalan Tun Razak kira-kira pukul 5.30 petang.

“Dari sana, mereka akan bertolak dalam ‘open top bus’ menuju ke KLCC melalui Jalan Ampang. Konvoi mereka akan berhenti seketika di pintu masuk Dewan Filharmonik Petronas sebelum menuju ke Pavilion melalui Jalan Sultan Ismail dan Jalan Raja Chulan dan berhenti sekali lagi di pancutan air berhadapan pintu utama Pavilion di Jalan Bukit Bintang,” tulisnya.


Kontinjen Paralimpik Bakal Diarak Sekitar KL - Khairy

Kontinjen Paralimpik Bakal Diarak Sekitar KL - Khairy

Tambah Khairy, konvoi akan berakhir di Pusat Kecemerlangan Sukan Paralimpik di Kampung Pandan di ibu negara.

Dengan tamatnya temasya Paralimpik Rio 2016, Malaysia berjaya membawa pulang tiga pingat emas dan satu pingat gangsa. – MYNEWSHUB.CC

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori