Saturday, April 20, 2024

Creating liberating content

Wakil Rakyat DAP Samseng...

“INILAH ajaran pembangkang khususnya DAP. Apabila mereka berkuasa, maka kini mereka mula ‘naik...

Kanak-Kanak Ketagih Rokok Kini...

KETIKA berusia dua tahun, Aldi Rizal yang berasal dari Indonesia, telah menjadi sensasi...

Pengurusan Risiko Bencana Perlu...

KUALA LUMPUR - Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri'ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah bertitah...

Bajet Alternatif Pakatan Populis,...

JASIN - Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Idris Haron menyifatkan Bajet Alternatif 2018...

Ketua Dewan Ulama Pas Kedah Meninggal Dunia

ALOR SETAR – Ketua Dewan Ulama Pas negeri, Mohd. Rejab Md. Akhir, 59, meninggal dunia di Hospital Sultanah Bahiyah (HSB), dekat sini, sebentar tadi.

Pesuruhjaya Pas negeri, Dr. Ahmad Fakhruddin Fakhrurazi berkata, beliau difahamkan Allahyarham menghembuskan nafas terakhir kira-kira pukul 12.15 tengah hari.

“Pas negeri menzahirkan rasa amat dukacita di atas pemergian beliau dengan kami merasakan seolah-olah kehilangan sebutir mutiara sangat berharga.

“Beliau merupakan ilmuwan Islam yang menjadi penggerak kepada institusi pondok di negeri ini dan sumbangannya selama mengetuai Dewan Ulama Pas Kedah amat besar,” katanya menerusi satu kenyataan di sini hari ini.

Difahamkan Allahyarham dikejarkan ke HSB beberapa hari lalu setelah tiba-tiba rebah di rumah salah seorang kenalannya di Jerlun ketika hadir ke situ untuk majlis usrah.


Pemeriksaan doktor mendapati beliau yang juga Pengerusi Majlis Guru Pondok Kedah (HESA) diserang angin ahmar dan terdapat pendarahan di kepalanya.

Solat jenazah akan diadakan pada pukul 6 petang ini di Madrasah Manabi’ a-Ulum Ad-Diniah di Kampung Pida Dua, Telaga Batu, Jitra sebelum dikebumikan di Masjid Gurindam, Mukim Jeram. – UTUSAN ONLINE

Kategori