Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Rekreasi Berkuda Di Taman...

KUALA LUMPUR - Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) akan mengaktifkan semula perkhidmatan rekreasi...

Video: Dua Bulan Makan...

GARA-GARA ingin lari dari bayar harga makanan, seorang pelanggan berusia 30-an dibelasah oleh sekumpulan lelaki dalam...

Laluan Menuju Desa Pinggiran...

SEPANG - Sebuah treler terbabas di persimpangan lampu isyarat Kampung Jenderam Hilir di...

Lebih RM348 Juta Dikutip...

KUALA LUMPUR - Sebanyak RM348.46 juta berjaya dikutip melalui insentif diskaun bayaran balik...

Kes Baharu Covid-19 Boleh Meningkat Dalam Dua minggu

BILANGAN kes baharu bagi jangkitan koronavirus baharu (Covid-19) mungkin boleh meningkat dalam tempoh dua minggu akan datang selepas aktiviti pengesanan kes masih giat dijalankan, terutama ke atas rakyat Malaysia yang baru pulang dari luar negara.

Ketua Pengarah Kesihatan, Datuk Dr Noor Hisham Abdullah berkata, ia termasuk pengesanan di lokaliti yang terbabit di bawah Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan (PKPD).

Katanya, selaras dengan tren penurunan kes jangkitan Covid-19, Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) mengingatkan seluruh rakyat Malaysia untuk tidak mengambil mudah serta merasa selesa dengan keberkesanan pengekangan jangkitan Covid-19 yang dicapai setakat ini.

MATI PUCUK? DAPAT RAWATAN SEGERA… KLIK

“Perjuangan kita masih berbaki dan pastinya masih belum tamat.

“Teruskan usaha membantu Kerajaan dalam memastikan rantaian jangkitan Covid-19 ini dapat diputuskan,” katanya pada sidang media harian Covid-19 di Putrajaya, hari ini.

Beliau berkata, penurunan jumlah kes harian yang dapat dilihat sejak kebelakangan ini adalah hasil daripada tindakan proaktif dan agresif dalam mengesan kes yang dijalankan, terutama dalam tempoh dua minggu yang lalu. – myMetro Online

Kategori