Thursday, March 28, 2024

Creating liberating content

Jet Pejuang Termahal AS...

WASHINGTON - Jet pejuang Amerika, F-35 mengadakan pendaratan pertama di kapal induk hari...

250 Orang Awam Maut...

DAMSYIK - Sebanyak 250 orang awam terbunuh manakala berpuluh-puluh lagi cedera dalam serangan...

Pegawai Kanan Polis Dipenjara...

KOTA KINABALU - Mahkamah Sesyen di sini pada Rabu menjatuhkan hukuman penjara berjumlah...

Lynas Tunggu Makluman Rasmi...

SYDNEY – Lynas Corporation Limited (Lynas) menunggu pemberitahuan rasmi daripada Kerajaan Malaysia berhubung...

Kereta Thanabalan Hilang Lagi, Kali Ini ‘Mustang Biru’

SEREMBAN – Kehilangan kereta kesayangannya tidak akan ganggu fokus N. Thanabalan terhadap latihan dan persiapan bagi menghadapi saingan Liga Super, yang akan buka tirainya, Sabtu ini.

Penyerang muda Negeri Sembilan itu tetap beri tumpuan untuk persiapan pasukan walaupun kedudukannya dalam kesebelasan utama pada aksi pertama menentang PKNP FC, di Stadium Negeri, Pulau Pinang, masih belum pasti.

“Kehilangan kereta itu tidak akan menganggu fikiran saya terhadap latihan bersama pasukan Negeri Sembilan, walaupun kereta itu sememangnya amat berjasa dan mempunyai nilai sentimental pada saya dan keluarga.

“Walaupun kereta lama itu sentiasa digunakan untuk bergerak bagi menjalani latihan bersama dengan pasukan Negeri Sembilan, saya akan pastikan kes kehilangan kenderaan kali kedua ini tidak menjejaskan urusan harian.

“Saya cuma mengharapkan kereta berkenaan yang dibeli dengan harga RM3,000 pada tahun 2016 itu dapat ditemui semula kerana kenderaan terbabit amat bermakna dalam kehidupan saya dan keluarga,” katanya.

Thanabalan hanya menyedari Proton Iswara berwarna biru dengan nombor pendaftaran TQ 5198 itu hilang selepas menjalani upacara keagamaan sempena Thaipusam di Batu Caves, Selangor jam 5 pagi semalam.

Dia yang baru saja menamatkan aksi pada Kejohanan Konfederasi Bola Sepak AFC Bawah 23 Tahun (B-23) di China berkata, ini kali kedua kenderaannya hilang selepas tahun lalu pernah kehilangan Perodua Kancil.

“Tahun lalu kereta Kancil saya hilang di Kuala Lumpur ketika menjalani latihan bersama Felcra FC,” katanya yang turut merujuk model Iswara berkenaan seumpama kereta import Mustang keluaran Ford di Amerika Syarikat.


Sebaik sahaja berita mengenai kehilangan kereta tersebut tular menerusi media sosial, peminat sukan tempatan mula berkongsi maklumat tersebut dengan rakan-rakan, malah rayuan dibuat agar kenderaan itu dipulangkan.

Mengulas lebih lanjut mengenai persiapan skuad Hobin Jang Hobin menghadapi PKNP, pemain kelahiran Rantau itu berkata, dia belum pasti sama ada dapat bermain kerana masih belum cergas dengan sepenuhnya.

“Ada kemungkinan saya tidak diturunkan ketika pasukan Negeri Sembilan menentang kelab PKNP nanti, namun kedudukan muktamad sebenarnya bergantung penuh kepada keputusan ketua jurulatih sendiri.

“Saya mengharapkan pasukan dapat meraih kemenangan sebagai suntikan semangat dan keyakinan sebelum menghadapi perlawanan kedua menentang Kuala Lumpur pula,” katanya. – Agensi/Mynewshub.cc/HAA

Kategori