Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Tindakan Disiplin Terhadap Tian...

Sebarang prosiding tatatertib yang dicadangkan terhadap ahli PKR Tian Chua kerana bertanding sebagai...

Pahang Akan Teruskan Operasi...

PEKAN – Pahang akan teruskan usaha cegah maksiat seperti biasa, termasuk melalui serbuan...

8 Kluster Baharu Covid-19...

KUALA LUMPUR - Sebanyak lapan kluster baharu yang dikenal pasti hari ini membabitkan...

Basikal Lajak: Denda, Penjara...

KUALA LUMPUR - Ibu bapa ataupun penjaga boleh dikenakan denda tidak lebih RM2,000...

“Kasut Emas? Mari Kepadaku” – Salah

LIVERPOOL menamatkan Liga Perdana Inggeris dengan kemenangan selesa 4-0 di laman sendiri dalam perlawanan menentang Brighton & Hove Albion pada Ahad.

Selepas Chelsea tewas 3-0, ia memberikan hadiah gembira buat penyokong Liverpool terutamanya apabila Mohamed Salah membuka perlawanan dengan jaringan pada mini t ke-26.

Gol penyudah pemain kelahiran Mesir itu adalah jaringan ke-32 liga olehnya pada musim ini, ia bermakna Salah kini memegang rekod gol terbanyak dalam 38 kempen perlawanan.

Memetik laporan Give Me Sport, menjelang perlawanan akhir Liga Juara-Juara menentang Real Madrid pada 26 Mei, Salah telah mencatatkan jaringan sebanyak 44 gol dan membantu 16 gol dalam 51 perlawanan.

Sepanjang beberapa minggu yang lalu, pemain berusia 25 tahun itu telah memenangi pelbagai anugerah individu, dari Pemain Terbaik PFA ke Pemain Terbaik Liga Perdana Inggeris.

Pada Ahad pula, Salah sekali lagi dianugerahkan Kasut Emas sekali gus menghampakan pesaingnya Harry Kane yang telah menjaringkan 30 gol.


Tidak lama selepas merangkul anugerah itu, Salah memuat naik posting yang menarik perhatian lebih 5.56 juta pengikutnya di Twitter.

Salah menulis: Golden Boot? Come here to daddy (Kasut Emas? Mari kepadaku).”

Posting itu tular sehingga menerima lebih 144,000 tanda suka (likes) dan mendapat 41,750 ulang kicau (retweet). – mStar Online

Kategori