Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Takkan Ada Kerjasama Politik...

KUALA LUMPUR - PAS hari ini menegaskan tiada kerjasama politik yang akan dijalin...

Misteri Okiku, Rambut, Gigi...

RAMBUT Okiku atau 'Anak Patung Berhantu di Hokkaido' yang terletak di sebuah kuil...

Manifesto Pembangkang Macam Pak...

TENTU ramai lagi masih ingat dengan janji manifesto yang pernah dibentangkan pembangkang ketika...

Projek Perintis Transformasi PLKN...

KUALA LUMPUR - Projek Perintis Transformasi Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) 2.0 akan...

Jangan Sebar Maklumat Palsu Pelaksanaan Semula PKP

KOTA BHARU – Orang ramai diminta tidak menyebarkan maklumat tidak sahih mengenai spekulasi pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), kata Menteri Kanan (Kluster Keselamatan), Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob.

Beliau berkata penyebaran maklumat di media-media sosial itu hanya akan menyebabkan perkara luar jangkaan seperti pembelian panik.

“Jangan terpengaruh dengan khabar angin di media sosial, contohnya malam tadi kononnya polis akan mengenakan sekatan jalan raya dan tidak membenarkan orang keluar rumah tetapi sebenarnya tidak berlaku seperti itu.

“Jangan bimbang, esok akan ada pengumuman…selepas pengumuman barulah kita tahu perkara yang sebenarnya, jadi jangan lebih awal daripada pengumuman kita sudah panik dengan menyerbu pasar raya dan sebagainya,” katanya kepada pemberita selepas penyerahan barangan bantuan banjir di Kem 8 Briged di sini.

Beliau berkata kerajaan sentiasa mengambil kira pelbagai aspek dalam pendekatan menangani penularan pandemik COVID-19 termasuk kesihatan dan keperluan aktiviti ekonomi.

Sementara itu, ditanya mengenai penarikan sokongan Ahli Parlimen Machang, Datuk Ahmad Jazlan Yaakub terhadap kerajaan Perikatan Nasional (PN), Ismail Sabri berkata perkara itu akan dibincangkan di peringkat Majlis Tertinggi (MT) UMNO.

“Saya hanya tahu perkara ini melalui media. Saya juga tidak tahu sama ada telah dibincangkan di peringkat negeri atau tidak,” kata Naib Presiden UMNO itu.


Semalam, Ahmad Jazlan yang juga Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kelantan mengumumkan menarik diri daripada menyokong kerajaan PN.

Terdahulu, Ismail Sabri yang juga Menteri Pertahanan tiba di sini dengan pesawat A400M TUDM bagi tinjauan pelaksanaan Operasi Murni untuk mangsa banjir serta meninjau keadaan banjir di Jajahan Pasir Mas.

Pesawat berkenaan yang berlepas dari Pangkalan Udara Subang dan mendarat di Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra, Kota Bharu turut membawa barangan bantuan untuk mangsa banjir negeri Kelantan, bernilai kira-kira RM100,000 yang disumbangkan Kementerian Pertahanan.

Ismail Sabri seterusnya menyerahkan bantuan itu yang antaranya tilam, bantal, selimut, baju sejuk dan kain kepada wakil mangsa banjir pada satu majlis di Kem 8 Briged, Pengkalan Chepa di sini.Hadir sama Panglima Tentera Darat, Jen Tan Sri Zamrose Mohd Zain dan Panglima 8 Briged Brig Jen Zamsari Abu Hasan. – BERNAMA

Kategori