Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Apa Jua Perjumpaan Libatkan...

SHAH ALAM - Apa jua aktiviti membabitkan Parti Komunis Malaya (PKM) termasuk perjumpaan...

Rezeki Balik Umrah, Hanez...

ALHAMDULILLAH.. nampaknya semakin mencurah-curah rezeki aktres jelita Hanez Suraya selepas pulang dari mengerjakan...

Etai Salai Turut Terima...

TUMPAT - Etak salai turut terima tempias sempena Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan...

Peniaga Didenda Cederakan Pekerja...

KUALA LUMPUR - Seorang peniaga dijatuhi hukuman denda RM1,500 atau penjara dua bulan...

Jamah Makanan Penumpang, Pramugari Digantung Kerja

BEIJING – Seorang pramugari Urumqi Air digantung kerja selepas dirakam selamba memakan hidangan yang sepatutnya disajikan kepada para penumpang dalam pesawat tersebut.

Media di China melaporkan bahawa syarikat penerbangan tambang rendah yang berpusat di Urumqi, wilayah Xinjiang tersebut mengesahkan perkara pelik berkenaan dalam satu kenyataan dikeluarkan kelmarin.

Kes aneh itu terbongkar setelah satu rakaman video secara amatur berdurasi 30 saat yang menunjukkan perbuatan si pramugari tersebut mulai tular dalam kalangan netizen selepas tersebar luas menerusi media sosial.

Selepas siasatan dalaman dilakukan, pengurusan syarikat penerbangan tersebut menyatakan bahawa kakitangannya itu sebagai “tidak mematuhi piawaian prosedur standard dalam menangani makanan berlebihan”.

Selain digantung kerja buat sementara waktu, tindakan disiplin turut akan diambil ke atas pramugari berkenaan, menurut Urumqi Air yang ditubuhkan sejak 2014 dan kini terbang ke 26 destinasi domestik di China.


Syarikat itu juga menambah bahawa ia akan memastikan semua kakitangannya mematuhi prosedur untuk menangani saki baki makanan dan elak perkara sama daripada berlaku lagi. – Agensi/Mynewshub.cc/HAA

Kategori