Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Dikritik Kendalikan ABPBH 2015,...

SEPERTI semua maklum, majlis Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2015 (ABPBH 2015) merupakan...

Bersatu Buat Pengumuman Penting...

SHAH ALAM - Satu pengumuman penting dijangka dibuat Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu)...

Bapa Siar Aksi Bunuh...

BANGKOK - Seorang ayah tergamak mengantung anaknya dengan tali hingga mati sebelum bertindak...

Sains Serbu Tiga Premis...

SEREMBAN - Syarikat Air Negeri Sembilan Sdn Bhd (Sains) menyerbu tiga premis di...

Jaga-Jaga, Telur Pun Ada Yang Palsu Masuk Malaysia

ISU mengenai telur palsu ini bukanlah perkara baharu kerana sebelum ini negara China pernah menghasilkan produk tiruan tersebut yang diperbuat daripada bahan plastik.

Kes penjualan telur plastik itu pernah menjadi tular di negara kita pada 2011 dan kemudian sekali lagi pada 2014 lalu namun dakwaan tersebut dinafikan oleh pihak Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).

Nampaknya, kegusaran rakyat negara ini makin bertambah apabila seorang wanita memuat naik video di Facebook selepas beli telur di sebuah pasar raya di Bandar Perda, Bukit Mertajam, Pulau Pinang baru-baru ini.

Wanita berkenaan yang hanya dikenali sebagai Mawar Ahmad ini terkejut apabila mendapati isi telur tersebut adalah plastik setelah lapisan kulit cengkerangnya dipecahkan.


“Jaga jaga telur palsu dah masuk Penang, yang ini anak saudara beli kat sebuah pasar raya kat Bandar Perda. Kesian budak-budak pakat cirit dah,” tulisnya.

Perkongsian wanita tersebut mendapat reaksi daripada ramai netizen yang mahu perkara berkenaan dilaporkan kepada pihak Kementerian Kesihatan Malaysia. – MYNEWSHUB.CC

Kategori