Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

VIDEO: Drama Dalam Tren...

Pelik.. selalunya kalau ada drama pergaduhan dalam tren ia disebabkan berebut tempat duduk.Tapi...

4 Didakwa Bawa Ayam...

JOHOR BAHRU - Seorang anggota bomba antara empat individu didenda masing-masing RM1,000 oleh...

17 Lelaki ‘Bertempur’ Di...

Sandakan : Seramai 17 lelaki yang dipercayai terbabit dalam pergaduhan di hadapan pusat...

Pemandu Bas Bahayakan Penumpang...

KUALA LUMPUR - Pemandu bas yang ingkar peraturan jalan raya sehingga membahayakan keselamatan...

MH128: Suspek Dipercayai Alami Gangguan Mental

MELBOURNE – Suspek yang cuba mengancam untuk meletupkan pesawat Malaysia Airlines Berhad (MAB)  Penerbangan MH128  dipercayai mengalami masalah mental, menurut polis Australia.

Jurucakap polis berkata, insiden itu tiada kaitan dengan aktiviti pengganas dan suspek yang berusia 25 tahun itu telah ditahan.

“Ia merupakan insiden terpencil  dan kami percaya suspek mengalami masalah mental,” kata jurucakap polis Australia, Superintendan Michael Goode pada satu sidang media.

Sementara itu, salah seorang penumpang pesawat pernerbangan MH128, Arif Chaudery menceritakan detik cemas kejadian.

Menurutnya, kira-kira 30 minit penerbangan seorang lelaki bertindak menyerang kru kabin wanita yang kemudiannya menjerit meminta tolong.

“Beberapa orang penumpang lain dan juga kru kabin bertindak menjatuhkan lelaki berkenaan sebelum menangkap dan mengikat tangan lelaki itu menggunakan tali pinggang.

“Kami amat bernasib baik kerana ia mungkin boleh jadi satu insiden yang lebih teruk,” katanya memetik laporan Reuters.


Dalam kejadian itu, pesawat MH128 berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Tullamarine Melbourne pukul 11.11 malam waktu tempatan dan dijadual tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) di Sepang 5.28 pagi Khamis.

Bagaimanapun, pesawat MAB jenis Airbus A330-300 itu dilaporkan berpatah balik ke lapangan terbang kedua tersibuk di Australia tersebut beberapa minit kemudian ekoran cubaan gangguan daripada seorang penumpang.

Penumpang disyaki mahu menceroboh itu cuba ditahan oleh 11 penumpang lain dan suspek dikatakan berlari memasuki ruang kokpit.

Dia dipercayai memegang sejenis peranti elektronik yang berfrekuensi, namun bukan berbentuk bahan letupan dan beberapa pengumuman dalam pesawat MAB itu turut menyatakan ada berlaku insiden dengan situasi keselamatan. – MYNEWSHUB.CC

Kategori