Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Najib Ajak Rakyat Terus...

KUALA LUMPUR — Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak ajak rakyat Malaysia...

Kerajaan Jamin Tidak Mansuh...

KUALA LUMPUR - Kerajaan memberi jaminan tidak akan memansuhkan Artikel 153 Perlembagaan Persekutuan...

Tiada Keperluan Lanjut Had...

PHNOM PENH - Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, tiada keperluan untuk...

Mara Nafi Kurang Peruntukan...

KUALA LUMPUR - Majlis Amanah Rakyat (Mara) hari ini menafikan dakwaan kononnya berlaku...

Imam Didakwa Tumbuk, Cekik, Pijak Isteri

MELAKA – Seorang imam mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret di sini, hari ini atas pertuduhan mencederakan isterinya dengan cara menumbuk muka, mencekik dan memijak badan mangsa pada Mei tahun lepas.

Muhammad Zaki Kamal, 30, yang merupakan bapa kepada dua anak membuat pengakuan itu di hadapan Majistret Mohamad Izwan Mohamed Noh.

Lelaki itu didakwa sengaja mendatangkan cedera terhadap isterinya yang berusia 29 tahun dan tidak bekerja itu, di dalam bilik tidur di sebuah rumah di Taman Paya Dalam, pada 7.45 malam, 9 Mei 2019.

Tertuduh didakwa mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan dibaca bersama Seksyen 326A akta sama yang membawa hukuman penjara sehingga dua tahun atau denda maksimum RM2,000 atau kedua-duanya, jika sabit kesalahan.

Terdahulu, Timbalan Pendakwa Raya, Raudhah Mazman mencadangkan tertuduh dikenakan jaminan RM6,000 dengan seorang penjamin, namun tertuduh yang tidak diwakili peguam merayu agar jaminan itu dikurangkan atas alasan dia merupakan penjawat awam di Jabatan Agama Islam Melaka (JAIM) serta perlu menanggung anak-anak yang masih kecil.


Majistret Mohamad Izwan membenarkan Muhammad Zaki diikat jamin RM1,500 dengan syarat tambahan, hanya isterinya sahaja dibenarkan menjadi penjamin.

Mahkamah menetapkan 4 Februari depan untuk sebutan semula kes.

Kategori