Thursday, March 28, 2024

Creating liberating content

NZ Mansuhkan Larangan Hisap...

AUCKLAND: New Zealand bakal membatalkan larangan untuk generasi akan datang menghisap rokok yang...

Para Jemaah Menuju Ke...

MAKKAH - Melihat jemaah haji lelaki mencukur rambut dan tidak lagi memakai kain...

Malaysia-Rusia Akan Tingkatkan Perdagangan

SINGAPURA – Malaysia dan Rusia melahirkan harapan untuk meningkatkan perdagangan antara kedua-dua negara. Perdana...

20 Pelajar Keracunan Lepas...

KOTA MARUDU – Seramai 20 pelajar lelaki di sebuah sekolah menengah kebangsaan di...

Hunny Madu Hasilkan Produk Lipstik Sendiri

PETALING JAYA – Penyanyi dan pengacara Hunny Madu memberitahu sudah tiba waktunya untuk dia serius melibatkan diri dalam cabang perniagaan setelah sekian lama mencipta nama dalam bidang seni.

Hunny atau nama sebenarnya Hani Farhana Mohd Hatim, 32, berkata, menyedari kematangannya itu, dia kini baru sahaja mengeluarkan produk pertama atas MaduCosmetics iaitu gincu bibir.

“Menyedari usia kematangan saya di dalam bidang seni, saya kini baru terfikir nak berniaga dengan mengeluarkan produk atas jenama sendiri.

“Sebagai permulaan, saya mengeluarkan produk gincu bibir dalam pilihan tujuh warna menawan yang dipilih oleh saya sendiri dengan jenama MaduCosmetics,” katanya kepada mStar Online baru-baru ini.

Dalam pada itu kata Hunny, dia memilih gincu bibir adalah kerana keghairahannya pada produk kosmetik itu yang menyerlahkan identiti dirinya sebelum ini.

Tambahnya, produk itu berasaskan bahan semula jadi yang pastinya selamat digunakan tanpa campuran bahan kimia membahayakan.

Katanya, buat masa ini gincu tersebut hanya boleh dibeli menerusi laman sosial Instagram (IG) iaitu maducosmetics sahaja.

“Memandangkan perniagaan saya baru sahaja bermula, saya memilih untuk menjualnya di IG kerana platform itu sangat membantu selain menjimatkan masa, tenaga dan wang ringgit,” katanya.


Katanya sejak diperkenalkan awal Disember lalu, produk itu mendapat sambutan menggalakkan daripada peminat kerana warna yang diketengahkan berbeza dengan gincu bibir sedia ada di pasaran.

Ditanya tidakkah dia bercadang untuk mengeluarkan produk wangian sepertimana trend sesetengah artis, Hunny ada perancangan tersendiri.

“Memang ada perancangan ke arah itu apatah lagi saya mula seronok dalam lapangan perniagaan ini tetapi biar ia berjalan satu persatu.

“Kalau boleh saya mahu keluarkan dulu bedak asas, mascara dan warna pembayang mata atas jenama MaduCosmetics dalam usaha menjenamakan lagi jenama itu di pasaran tempatan,” katanya. – mStar Online

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori