Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Ikrar Menyokong Tatakelakuan Industri...

Perkerja seni harus jujur dan ikhlas dalam melakukan kerja seni mereka. Hormati kerja dan karya, sebelum, semasa dan selepas mengerjakannya. Kesenian akan menjadi rendah darjatnya jika pekerja seni hilang hormat pada kerja dan karyanya.

Orang Utan ‘Gatal’ Pegang...

SETIAP hari, beribu-ribu pelancong yang bercuti di Bangkok tidak akan melepaskan peluang untuk...

Setuju Jadi Pengerusi Felda...

JITRA - Tan Sri Shahrir Abdul Samad berkata beliau bersetuju menjadi pengerusi Lembaga...

Simbol Muafakat UMNO-PAS

KUANTAN - Kehadiran Penolong Setiausaha Wanita UMNO, Datuk Rosni Sohar sebagai wakil pergerakan...

Hantar Segera Puisi Rohingya, Artis Popular Sedia Bacakan

PERSATUAN Wartawan dan Penulis Hiburan Malaysia (WHAM) masih membuka peluang kepada orang ramai menghantar puisi untuk dibacakan oleh artis dan selebriti tempatan dalam program amal Doa Untukmu Rohingya pada 1 Januari 2017.

Presiden WHAM, Tengku Khalidah Tengku Bidin berkata, acara amal yang akan diadakan di Laman Santai, Istana Budaya, Kuala Lumpur itu bakal mencatat sejarah tersendiri kerana para artis yang diundang akan membaca 100 puisi terpilih ciptaan orang ramai bertemakan keamanan dan kesejahteraan.

“Pihak kami masih membuka peluang kepada orang ramai yang berbakat dalam penulisan puisi untuk menghantar karya mereka yang asli secepat mungkin untuk dipilih dan akan diagih-agihkan kepada artis-artis tertentu bagi menjayakan projek amal ini,” katanya kepada mStar Online.

Hantar Segera Puisi Rohingya, Artis Popular Sedia Bacakan
Erra Fazira antara artis yang sudah mengesahkan mengambil bahagian dalam kerja amal ini.

Katanya, puisi yang dihantar hendaklah tidak lebih 100 patah perkataan dan tidak diplagiat daripada mana-mana karya seni lain.

Puisi-puisi berkenaan boleh dihantar ke e-mel WHAM iaitu [email protected] atau ke akaun Facebook iaitu www.facebook.com/wartawanhiburanfanpage.

Dijangka lebih 1,000 artis termasuklah karyawan seni, budayawan, pemuzik, pelakon dan penyanyi akan terlihat dalam Doa Untukmu Rohingya ini yang akan berlangsung selama 10 jam bermula 2 petang.

Ia bertujuan memupuk sikap kebersamaan dalam mengenang nasib masyarakat Rohingya yang diperlakukan dengan kejam oleh tentera Myanmar.


Antara artis yang sudah mengesahkan kehadiran mereka dan sedang menanti puisi ciptaan peminat ialah Datuk Hattan, Erra Fazira, Azharina, Datuk Jamal Abdillah, Johan As’ari, Datuk Rosyam Nor, Tasha Shilla dan Zarul Husin.

Artis lain yang akan turut serta ialah Mia Ahmad, Zaiton Sameon, Aizat Amdan, penyampai berita Saiful Nizam Ismail, Deejay Lin dan Nabil Ahmad.

Puisi yang dihantar hendaklah turut menyediakan nama, alamat dan nombor telefon penulis dan perlu dikirimkan sebelum Sabtu ini. – mStar Online

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori