Thursday, March 28, 2024

Creating liberating content

Mangsa Banjir Meningkat Kepada...

SHAH ALAM : Jumlah mangsa banjir meningkat kepada 17,963 orang membabitkan 6,135 keluarga...

Kes Rusuhan Kuil: 6...

PETALING JAYA - Enam lagi lelaki, termasuk Presiden Persatuan India Malaysia dihadapkan ke...

Taman Tema Dibenar Operasi,...

PUTRAJAYA - Mesyuarat Khas Menteri-Menteri Mengenai Pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), hari ini...

Negeri Sembilan Catat 2,383...

SEREMBAN - Jabatan Kesihatan Negeri Sembilan merekodkan 2,383 kes penyakit tangan, kaki dan...

GST: Nurul Izzah Disaran Mohon Maaf Kerana ‘U-Turn’

KUALA LUMPUR – Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Nurul Izzah Anwar disaran memohon maaf kepada penyokong parti itu yang bermati-matian berdemonstrasi di jalanan membantah pelaksanaan cukai barang dan perkhidmatan (GST) sebanyak enam peratus sebelum ini dek hasutan beliau.

Ahli Dewan Negara, Senator Datuk Fahariyah Md. Nordin berkata, Nurul Izzah yang juga Ahli Parlimen Lembah Pantai perlu juga meminta maaf kepada rakyat kerana jauh di sanubari pemimpin pembangkang termasuk Nurul Izzah mahu terus melaksanakan GST jika berjaya memerintah negara kerana menyedari ia maknisme terbaik untuk ekonomi negara.

Justeru, beliau menyeru Nurul Izzah supaya berhenti bermain ‘kong kali kong’ dan bersikap ‘putar alam’ semata-mata untuk memperbodohkan rakyat berkaitan kenyataannya tentang isu GST yang pelbagai.

“Setelah diserang bertalu-talu apabila mengeluarkan kenyataan bahawa Pakatan Harapan akan meneruskan GST sekiranya berjaya menawan Putrajaya pada Pilihan Raya Umum ke-14 nanti, kini dia cuba ‘menjernihkan’ keadaan,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Nurul Izzah hari ini berkata, Pakatan Harapan kekal berpendirian bahawa pelaksanaan GST sebanyak enam peratus adalah satu beban yang tidak wajar kepada rakyat.

Beliau mendakwa kononnya ketika Pakatan Harapan berjuang menghapuskan GST, malangnya Barisan Nasional (BN) cuba mengelirukan rakyat fakta berkaitan kutipan GST.

Fahariyah menjelaskan, Nurul Izzah mungkin terlupa kenyataannbeliau semasa berucap di ceramah anjuran Parti Pribumi Bumiputera Malaysia (PPBM) di Pulau Pinang sebelum ini.


Nurul Izzah di suatu ceramah dilaporkan baru-baru ini sebagai berkata GST tidak akan diteruskan pada kadar sekarang sekali gus membayangkan GST akan tetap dilaksanakan oleh Pakatan Harapan jika berjaya merampas Kerajaan Persekutuan.

“Sesungguhnya, rakyat sudah muak dan jelik dengan sandiwara politik pembangkang yang sering mengeluarkan kenyataan tidak serupa bikin dan kemudian menyalahkan orang lain tanpa segan silu.

“Saya menyeru kepada rakyat untuk berfikiran matang dan tidak mudah mempercayai apa yang diperkatakan oleh pihak pembangkang kerana telah banyak terbukti kenyataan mereka hanya satu manipulasi mengelirukan rakyat bagi menyemai sentimen kebencian kepada kerajaan sedia di bawah pimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak,” kata Fahariyah. – MYNEWSHUB.CC

Kategori