Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Chong Wei Raih Gelaran...

KUALA LUMPUR - Jaguh badminton negara Datuk Lee Chong Wei meraih gelaran Siri Super...

Kaedah Jualan Karavan Tani...

KOTA BAHARU - Kaedah penjualan hasil pertanian menggunakan konsep Karavan Tani dilihat mampu...

Harga Baharu Petrol Dijangka...

KUALA LUMPUR - Kerajaan dijangka mengumumkan harga baharu minyak RON95 dan RON97, pada...

Ranil Wickremesinghe Dilantik Pemangku...

COLOMBO – Perdana Menteri Sri Lanka, Ranil Wickremesinghe dilantik sebagai pemangku presiden selepas...

Gani Patail Nafi Terlibat Parti Baharu Ditubuh Dr. M

KUALA LUMPUR – Bekas Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail hari ini menafikan pembabitannya dalam parti baharu bakal ditubuhkan bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad, selepas namanya tersenarai antara barisan kepemimpinan tertinggi parti itu yang menjadi viral melalui media sosial termasuk Facebook dan Twitter semalam.

“Pengeluaran senarai nama individu yang dikatakan terlibat dalan penubuhan parti baharu itu baru-baru ini adalah palsu dan satu pembohongan.

“Saya tidak pernah terlibat dan tidak akan terlibat dalam politik. Saya sememangnya dan akan senantiasa menjadi seorang profesional,” kata Abdul Gani menerusi aplikasi WhatsApp kepada Bernama.

Senarai barisan kepemimpinan tertinggi parti politik baharu yang dikatakan bakal dibentuk Dr. Mahathir antara lain menyenaraikan bekas Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dilantik sebagai presiden manakala bekas Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal sebagai tim­balannya.

Sementara naib presiden terdiri daripada bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Zaid Ib­rahim; bekas Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa dan bekas Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Mahathir.

Bekas Ketua Pergerakan Wanita UMNO, Tan Sri Rafidah Aziz turut dinamakan sebagai bendahari dan bekas Naib Ketua UMNO Ba­hagian Batu Kawan, Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan memegang jawatan setiausaha agung.


Abdul Gani disenaraikan sebagai ahli Majlis Tertinggi, yang turut dibarisi bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Abdul Wahid Omar; bekas Naib Ketua Pergerakan Wanita UMNO, Datuk Kamilia Ibrahim; bekas Ke­tua Menteri Melaka, Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik dan Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali.

Selain Abdul Gani, beberapa pemimpin lain termasuk Abdul Wahid, Ibrahim, Rafidah dan Khairuddin dilapor turut menafikan pembabitan mereka dalam parti itu dengan menyifatkan penyenaraian nama mereka sebagai sesuatu yang karut, palsu dan mungkin dilakukan oleh pihak tertentu yang kurang bijak serta berhati jahat.

Pada Khamis lepas, Dr. Mahathir mengumumkan satu pakatan pembangkang yang melibatkan sebuah parti baharu, PKR, DAP dan Parti Amanah Negara akan ditubuhkan untuk menentang Barisan Nasional pada pilihan raya umum ke-14 akan datang. – BERNAMA

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori