Thursday, March 28, 2024

Creating liberating content

Warga Malaysia Dipenjara, Simbah...

KIAN-WEE SHOW, 28, berang dengan rakan sekerjanya selepas lelaki itu bertindak mengambil sepotong...

Krisis Air Selangor: Loji...

BONGKAR.... Masalah serius gangguan bekalan air membabitkan 498 kawasan sekitar Lembah Klang sejak...

Sasar Pengeluaran Ikan Akuakultur...

TEMERLOH - Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani menyasar pengeluaran ikan akuakultur Pahang...

Penunggang Ducati Monster Maut...

KUANTAN - Seorang kontraktor maut selepas motosikal berkuasa besar jenis Ducati Monster yang...

FAM Wajar Taja Faiz Subri Ke Zurich – Takiyuddin

KUALA LUMPUR – Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) wajar menaja Mohd Faiz Subri ke Anugerah Puskas Persekutuan Bola Sepak Antarabangsa (FIFA) 2016 di Zurich pada Januari depan, selepas jaringan pemain Pulau Pinang itu tersenarai antara tiga jaringan terbaik dunia.

Naib Presiden FAM, Datuk Takiyuddin Hassan berkata pencalonan tersebut adalah sesuatu yang membanggakan negara dan ia jarang berlaku apabila pemain Malaysia terpilih antara tiga terbaik dunia bagi menerima anugerah itu.

“Pada pandangan saya, bagi Mohd Faiz ini, FAM perlu menaja beliau ke sana (Zurich) bersama keluarganya kerana ia merupakan perkara yang jarang berlaku.

“Memang dia (Mohd Faiz), daripada seluruh dunia hanya tiga dipilih dalam Anugerah Puskas itu dan saya amat bersetuju beliau ditaja FAM dalam perkara ini,” katanya ketika ditemui pemberita di sesi dialog rakyat bertajuk ‘Sehati Sejiwa Memerangi Rasuah’ di sini hari ini, bersempena sambutan Hari Anti Rasuah Antarabangsa yang disambut di seluruh negara.

FIFA menerusi laman sesawang rasminya, www.fifa.com pada 2 Disember lepas mengumumkan gol ajaib Mohd Faiz tersenarai dalam senarai akhir untuk anugerah berkenaan bersama-sama pemain kelab Corinthians dari Brazil, Johnath Marlone Azevedo da Silva dan wakil tunggal wanita, Daniuska Rodriguez dari Venezuela.


Peminat bola sepak tempatan masih berpeluang mengundi jaringan Mohd Faiz melalui laman sesawang rasmi FIFA, www.fifa.com sebelum pemenang diumumkan pada Anugerah Bola Sepak FIFA di Zurich, Switzerland pada 9 Jan depan. – BERNAMA

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori