Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

5 Rakyat Malaysia Selamat...

PUTRAJAYA – Lima orang rakyat Malaysia yang mendiami Torch Tower di Dubai selamat...

40 Kes Kematian Akibat...

KUALA LUMPUR - Sebanyak 40 kes kematian akibat demam denggi dilaporkan sehingga 25...

Empat Polis Dituduh Bunuh...

Negara tahun lalu dikejutkan dengan berita kematian seorang tahanan lokap, N Dharmenderan yang didakwa...

14 Ditahan Bantu Siasatan...

JOHOR BAHRU - Polis menahan seorang lagi lelaki di bandar raya ini semalam...

FAM Mahu Lantik Jurulatih Luar Latih Jurulatih Tempatan

KUALA LUMPUR – Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) sepakat untuk melantik jurulatih luar negara bagi melatih jurulatih-jurulatih tempatan dalam Persatuan Jurulatih Malaysia.

Setiausaha agungnya, Datuk Hamidin Mohd Amin dalam satu kenyataan di laman sosial Facebook rasmi FAM hari ini berkata jurulatih yang dilantik itu akan menjelajah ke seluruh negara bagi berkongsi pengalaman bersama jurulatih tempatan.

“Mereka (jurulatih) akan pergi ke setiap negeri untuk melatih dan memberi tunjuk ajar kepada jurulatih tempatan bagi melonjakkan pengetahuan dan mutu pengadilan bola sepak,” katanya.

Menurut kenyataan itu, FAM juga akan mengadakan satu mesyuarat bersama pengadil FAM mengenai penggunaan teknologi pengadil bantuan video (VAR) esok.

Pengerusi Jawatankuasa Pengadil FAM, Subkhiddin Mohd Salleh dan pihak perunding diberitakan akan memberi penerangan mengenai teknologi VAR pada sidang media selepas mesyuarat yang berlangsung di Johor Bharu itu.


VAR adalah teknologi baharu yang diperkenalkan Persekutuan Bola Sepak Antarabangsa (FIFA) bagi membantu pengadil serta menambah baik sistem dan mutu pengadilan bola sepak. – BERNAMA

MA

Kategori