Thursday, March 28, 2024

Creating liberating content

Royal Selangor Rancang Eksport...

KUALA LUMPUR – Pengeluar dan peniaga piuter, Royal Selangor International Sdn Bhd, kini...

Putin Tuduh Washington Cuba...

MOSCOW: Presiden Russia, Vladimir Putin semalam menuduh Washington berusaha untuk memanjangkan konflik di...

Itu Kerajaan Mahathir Bukan...

KUALA LUMPUR - Hanya Tun Dr. Mahathir Mohamad yang akan menentukan siapa menteri-menteri...

TH, Bank Islam Serah...

SHAH ALAM - Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah hari ini menerima zakat...

Elakkan Khidmat, Produk Tak Berlesen, Kata TMJ

JOHOR BAHRU – Tunku Mahkota Johor Tunku Ismail Sultan Ibrahim hari ini mengingatkan masyarakat agar tidak terpengaruh untuk menggunakan perkhidmatan spa atau produk kecantikan tidak berlesen demi keselamatan dan kesihatan mereka sendiri.

Menerusi catatan baginda dalam laman Facebook HRH Crown Prince of Johor, Tunku Ismail menasihati orang ramai agar berhenti membeli produk-produk berkenaan dan sebaliknya berbangga dengan kecantikan yang dimiliki secara semula jadi walau apapun warna kulit.

Pada 9 November tahun lepas, Tunku Ismail pernah berkongsi mengenai produk pemutihan kulit dan obsesi orang ramai terhadap penggunaan produk-produk tersebut.

Selain itu, baginda bertitah pernah membaca berita mengenai wajah seorang wanita yang melecur tahap tiga kerana menggunakan perkhidmatan ‘mobile spa’.


“Sekarang, saya dapati perkhidmatan spa tanpa lesen semakin berleluasa kerana orang ramai semakin obses dengan kecantikan paras muka. Tidak salah jika kita mahu menjaga rupa dan kecantikan tetapi ingat bahawa keselamatan dan kesihatan adalah lebih penting,” titah Tunku Ismail dalam catatan itu. – BERNAMA

Kategori