Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Siti Nurhaliza Tambah Lagi...

PASIR MAS - Pengerusi Yayasan Nurjiwa, Datuk Siti Nurhaliza Taruddin berkata, walaupun bencana...

Empat Penunggang Beraksi ‘Superman’...

MELAKA: Empat pemuda yang melakukan aksi 'Superman' dengan menunggang secara meniarap di atas...

Thailand Buka Semula Pusat...

BANGKOK: Pentadbiran Metropolitan Bangkok (BMA) mengarahkan semua 50 pejabat daerah untuk menyediakan pusat...

Program Serah Diri Sukarela...

Nilai - Kerajaan akan melanjutkan tempoh pelaksanaan Program Serah Diri Sukarela yang ditawarkan...

Dunia Luar Kagum Rakyat Malaysia Berani Tukar Kerajaan

PORT DICKSON — Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata masyarakat luar kagum dengan rakyat Malaysia yang berani melakukan perubahan dalam pentadbiran negara ini dengan memberi mandat kepada Pakatan Harapan (PH) untuk membentuk kerajaan.

Menceritakan reaksi masyarakat luar semasa melawat ke beberapa negara lsejak dibebaskan empat bulan lepas, beliau berkata mereka kagum bagaimana Malaysia boleh melakukan perubahan dalam pentadbiran kerajaan tanpa pertumpahan darah pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14), 9 Mei lepas.

“Kita berubah kerana semua rakyat tanpa mengira kaum bangkit dan bukan hanya sesuatu kaum sahaja,” katanya ketika berucap pada majlis pelancaran Bilik Gerakan Utama PH bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Port Dickson, di sini, malam ini.

Pelancaran bilik gerakan dilakukan oleh Presiden PKR, yang juga Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.

Anwar, yang akan bertanding pada pilihan raya kecil yang ditetapkan pada 13 Okt ini, berkata beliau turut menerima pelbagai reaksi daripada masyarakat luar yang kagum dengan kemampuannya memaafkan Tun Dr Mahathir Mohamad, yang memecatnya daripada kerajaan pada 1998 dan kembali bekerjasama pada PRU14.

Anwar berkata sokongan dan doa harus terus dihulurkan kepada Tun Dr Mahathir, yang dilantik sebagai Perdana Menteri Malaysia buat kali kedua, agar beliau diberikan kesihatan yang baik untuk mentadbir negara.


“Giliran Tun Mahathir biar dia jalankan (tadbir) negara dengan baik bersama-sama dengan sokongan kita. Kalau ditakdirkan semua berjalan baik, rakyat sokong, mari giliran saya, saya sambung pula,” katanya serta meminta pihak tertentu supaya berhenti melaga-lagakan mereka.

Tanpa merujuk secara spesifik pihak yang dimaksudkannya, Anwar berkata mereka sepatutnya mendoakan agar hubungannya dengan Tun Dr Mahathir terus kukuh demi manfaat kepada negara keseluruhannya. – BERNAMA

Kategori