Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Wanita Tawar Pakej Paling...

SATU iklan jualan rumah kini heboh diperkatakan masyarakat Indonesia apabila si penjualnya menawarkan diri...

Tokong Then Sze Berusia...

SEREMBAN – Sebuah tokong berusia 154 tahun dan merupakan antara tokong tertua di...

Pengguna Kecewa Touch ‘n...

PENGGUNAAN kad prabayar Touch 'n Go dilihat semakin meluas selepas pengumuman dibuat bahawa tiada lagi lorong tunai...

Program Imunisasi Covid-19 Bermula...

KUALA LUMPUR - Hari ini, Malaysia akan memulakan program vaksinasi percuma secara besar-besaran...

Dr. M Bukan Faktor PH Menang Pendapat Rafizi

JITRA – Kenyataan Rafizi Ramli mengenai Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad bukan faktor kemenangan Pakatan Harapan (PH) pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14) adalah pendapat peribadi Naib Presiden PKR itu, kata Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Mahathir.

Mukhriz yang juga Timbalan Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) berkata Rafizi sepatutnya tidak mempersoalkan faktor kemenangan itu sebaliknya akur dengan kemenangan yang dicapai bagi membolehkan PH membentuk kerajaan Persekutuan dan beberapa kerajaan negeri.

“Kita merasakan faktor kemenangan itu tidak patut timbul lagi. Sebenarnya, yang penting sekarang keputusan dah diketahui dan kerajaan dah dibentuk, jadi saya kata isu-isu seperti itu tak perlu dibangkitkan.

“…kerana hubungan di kalangan ahli politik sekarang sangat akrab dan sangat baik, kita kena elak usaha yang mengganggu-gugat empat parti PH dan Parti Warisan Sabah,” katanya kepada pemberita pada Majlis Penyerahan Sumbangan Ihya Ramadan kepada Masjid-Masjid daerah Kubang Pasu di sini, hari ini.

Beliau mengulas laporan portal The Malaysia Insight yang memetik Rafizi sebagai berkata bahawa populariti Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad bukanlah faktor kemenangan PH dalam PRU14 sebaliknya isu kenaikan kos sara hidup serta pelaksanaan Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST) membolehkan PH menumbangkan Barisan Nasional (BN).


Rafizi, bekas Anggota Parlimen Pandan, berkata perkara itu dibuktikan menerusi tinjauan pasca PRU14 oleh Invoke Malaysia, yang mendapati pengundi lebih terkesan dengan dua isu itu berbanding taat setia kepada Dr. Mahathir. – BERNAMA

Kategori