Thursday, March 28, 2024

Creating liberating content

Angin Kencang, Laut Bergelora...

KUALA LUMPUR - Angin kencang dan laut bergelora kategori kedua yang berlaku di...

Jabatan Penjara Diperguna Halang...

KUALA LUMPUR - Parti Keadilan Rakyat (PKR) mendakwa Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri...

Kongres Jejas Hasrat Obama...

WASHINGTON - Hasrat Presiden Barack Obama selama lima tahun untuk menutup penjara persekutuan...

EU Syor Dos Penggalak...

BRUSSELS: Agensi kesihatan Kesatuan Eropah (EU) akan mencadangkan suntikan dos penggalak kedua vaksin...

Bunuh Kevin Morais: 6 Dihukum Gantung Sampai Mati

PAKAR patologi Kolonel Dr R Kunaseegaran dan lima lagi dijatuhi hukuman gantung sampai mati oleh Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur atas pertuduhan membunuh Timbalan Pendakwa Raya, Datuk Anthony Kevin Morais.

Hakim Datuk Azman Abdullah memutuskan semua tertuduh bersalah atas pertuduhan membunuh Kevin pada 2015.

Selain Kunaseegaran, 57, selaku tertuduh pertama; lima lagi ialah pemberi pinjaman wang, S Ravichandran, 49, dan empat penganggur, R Dinishwaran, 28; AK Thinesh Kumar, 27, M Vishwanath, 30, dan S Nimalan, 27.

Semua tertuduh didakwa membunuh Kevin ketika bekas Timbalan Pendakwa Raya itu dalam perjalanan dari Jalan Dutamas Raya, di sini ke Nombor 1 Jalan USJ1/6D, Subang Jaya, antara jam 7 pagi dan 8 malam, pada 4 September 2015.

Pendakwaan dibuat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan dibaca bersama Seksyen 34 kanun sama, yang memperuntukkan hukuman mati mandatori jika sabit kesalahan.


Mayat Kevin Morais ditemui dalam dram berisi konkrit, lima tahun lalu.

Kunaseegaran sebelum ini didakwa bersama dengan lima lelaki melakukan kesalahan itu pada tarikh, masa dan tempat yang sama, namun pada 15 Mei 2017, pertuduhan itu dipinda kepada mempunyai niat yang sama dengan lima lelaki berkenaan dalam pembunuhan Morais.

Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Saiful Edris Zainuddin dan Wan Shaharuddin Wan Ladin sementara peguam Datuk N Sivananthan mewakili Kunaseegaran dan peguam Datuk Sheelan Arjunan mewakili lima tertuduh lain. – myMetro Online

Kategori