Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Bajet Lebihan 2015 Untuk...

KOTA KINABALU - Ketua Menteri Datuk Seri Musa Aman menegur wakil rakyat pembangkang...

4 Pemain Dalam Radar...

JOSE Mourinho telah mengenal pasti empat pemain sasaran utamanya ketika jendela perpindahan pemain...

Masyarakat Cina Akan Pilih...

KOTA KINABALU - Timbalan Ketua Menteri Sabah, Datuk Raymond Tan Shu Kiah yakin...

PAS Kata Mahathir Sudah...

KUALA LUMPUR - PAS menyifatkan mantan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad yang...

Banjir Di Pulau Pinang Beransur Pulih

GEORGE TOWN – Keadaan banjir di Pulau Pinang beransur pulih dengan jumlah mangsa yang ditempatkan di pusat-pusat pemindahan semakin berkurangan pagi ini.

Sehingga 6 pagi, sejumlah 3,482 orang daripada 914 keluarga masih berlindung di pusat pemindahan berbanding 5,729 orang daripada 1,445 keluarga malam tadi.

Jurucakap bilik gerakan banjir polis berkata semua mangsa banjir itu ditempatkan di 25 pusat pemindahan di Seberang Perai Utara (SPU) dan Seberang Perai Tengah (SPT).

“Seramai 2,588 orang berada di 13 pusat pemindahan di daerah SPU manakala 894 orang lagi di 12 pusat pemindahan di SPT,” katanya di sini hari ini.

Cuaca di Pulau Pinang pagi ini cerah.

Sementara itu, tinjauan Bernama mendapati penduduk yang telah pulang ke rumah mereka mula membersihkan rumah masing-masing dengan dibantu sukarelawan seawal pukul 7 pagi.


Mereka berharap lebih ramai sukarelawan dapat membantu penduduk kerana keadaan selepas banjir lebih teruk berbanding ketika air sedang naik malah rumah dipenuhi sampah dan lumpur.

Hampir keseluruhan kawasan di Pulau Pinang terjejas akibat banjir dengan beberapa kawasan ditenggelami air antara 0.2 dan satu meter, diikuti angin kencang dan hujan lebat sejak Sabtu lepas yang turut menumbangkan puluhan pokok.

Hingga kini, kejadian banjir yang dikatakan terburuk di negeri ini telah meragut tujuh nyawa. – BERNAMA

Kategori