Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Datuk Red Akui Tak...

BERHARAP agar kontroversi masa lalu tidak terus menjadi bahan kecaman dan tohmahan buat...

Warga Emas Maut Makan...

JOHOR BAHRU : Seorang wanita warga emas maut, manakala suaminya masih dirawat di...

Tibi Masih Satu Beban...

KUALA LUMPUR : Kementerian Kesihatan (KKM) mahu proses pengesanan awal penyakit tuberkulosis (tibi)...

Cendekiawan Perlu Kenal Pasti...

KUALA LUMPUR – Kalangan cendekiawan dan penyelidik perlu mengenal pasti kaedah untuk mengantarabangsakan...

Apa Komen Selebriti Bila Kertas Peperiksaan #UPSR 2014 Bocor?

Percaya atau tidak, perkara ini benar-benar sudah terjadi. Mana taknya, kesemua calon yang mengambil kertas peperiksaan Ujian Penilaian Sekolah Rendah (UPSR) dikatakan bakal menduduki semula ujian Bahasa Inggeris 1 dan 2. Haruslah semua pun terkejut kan?

Sehari sebelum itu, Kementerian Pendidikan juga telah mula mengesan terdapat kes kebocoran soalan untuk ujian Sains dan mengeluarkan arahan agar peperiksaan tersebut ditangguh.

Dek kerana isu ini menjadi trending di laman sosial, para selebriti Malaysia juga dilihat prihatin dengan situasi yang berlaku kepada calon-calon UPSR tersebut.

upsr2

Sememangnya selebriti Malaysia ni prihatin dengan isu semasa kan? Menerusi beberapa komen yang sempat kami lihat di laman sosial, mereka agak hairan bagaimana kebocoran kertas soalan seperti ini boleh berlaku.


Namun, seperti yang diperkatakan oleh pengacara radio popular, Faizal Ismail, impaknya akan lebih terasa jika anak sendiri yang menghadapi situasi tersebut. Bagaimanapun menurutnya lagi, ibu bapa kenalah bijak mengawal emosi supaya anak-anak tidak lebih tertekan.

Screen Shot 2014-09-12 at 4.10.22 AM

Hurm.. nak buat macam mana kan? Benda dah jadi. Maka, rasanya lebih elok jika kita semua memberi kata-kata dorongan buat kesemua calon-calon yang sudah agak ‘down’ dengan situasi ini. Betul tak? Yeah! Chaiyokk!! – Ohbulan

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori