Tuesday, March 19, 2024

Creating liberating content

Pemandu Lori Dihadapkan Ke...

KUALA PILAH - Seorang lelaki dihadapkan ke Mahkamah Sesyen Kuala Pilah hari ini...

Agong Rasmi Pembukaan Sidang...

KUALA LUMPUR - Yang di-Pertuan Agong Sultan Muhammad V berkenan merasmikan istiadat pembukaan...

Majikan Perlu Izin Staf...

KUALA LUMPUR - Majikan di sektor swasta boleh disiasat dan dikenakan tindakan undang-undang...

Felda United Gagal Manfaat...

SHAH ALAM - Pasukan Felda United gagal memanfaatkan kelebihan beraksi di laman sendiri...

Anggota JPJ Rempuh 5 Kenderaan Selepas Disyaki Samun OKU

KUALA LUMPUR – Seorang lelaki yang memandu kereta Perodua Myvi merempuh beberapa kenderaan selepas dikejar sekumpulan penunggang motosikal kerana disyaki menyamun orang kelainan upaya (OKU) di Jalan Changkat, semalam.

Dalam kejadian kira-kira 4.50 petang, suspek berusia 25 tahun yang juga anggota Jabatan Pengangkutan Jalan, merempuh 5 kenderaan sepanjang Jalan Pudu untuk melarikan diri.

Ketua Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik (JSPT) Kuala Lumpur, Zulkefly Yahya berkata berdasarkan keterangan saksi, lelaki terbabit dikatakan menolak lelaki OKU keluar daripada keretanya.

“Saksi yang melihat kejadian itu bertindak mengejar suspek serta meminta suspek memberhentikan kenderaan namun suspek terus melarikan diri dan melanggar beberapa kenderaan sebelum dia ditahan oleh orang awam di Jalan Brunei Utara pada 5.20 petang,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Beliau berkata tiada individu yang cedera dalam kejadian itu dan lelaki terbabit dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi untuk siasatan lanjut.

Dua rakaman video berdurasi 1 minit 29 saat dan 23 saat yang memaparkan suspek memandu Perodua Myvi merempuh beberapa kenderaan tular di laman sosial sejak semalam.

Kategori