Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Wajibkan Rakyat Keluar Mengundi

KUALA LUMPUR - Kerajaan dicadang mewajibkan pemilih supaya keluar mengundi atau dikenakan tindakan. Cadangan...

Jambatan Taman Serdang Runtuh,...

ALOR SETAR – Dua lelaki maut apabila tertimbus dalam kejadian runtuhan jambatan berdekatan...

1MDB: Roger Ng Didakwa...

KUALA LUMPUR - Bekas pegawai bank Goldman Sachs International, Roger Ng Chong Hwa...

Datuk Seri, 2 Polis...

KUALA LUMPUR - Seorang lelaki bergelar Datuk Seri dan dua anggota polis direman...

Anak Gajah Maut Dirempuh Lori Muatan Bijih Besi

HULU TERENGGANU – Seekor anak gajah yang sedang melintas jalan maut selepas dirempuh sebuah lori membawa muatan bijih besi di Kilometer 44, Jalan Kuala Berang-Aring berhampiran Tasik Kenyir dekat sini malam tadi.

Sewaktu kejadian pada pukul 10.23 malam itu, gajah terbabit di kawasan sedang melintas jalan bersama sekawan haiwan liar daripada spesies sama dari hutan berhampiran.

Ketua Polis Daerah Hulu Terengganu, Deputi Superintendan Mohd. Adli Mat Daud berkata, sewaktu kejadian lori membawa muatan bijih besi terbabit dalam perjalanan ke Pelabuhan Kemaman dari Gua Musang, Kelantan.

“Sewaktu tiba di lokasi kejadian, pemandu lori terbabit yang berusia 32 tahun gagal mengelak sekawan gajah yang tiba-tiba melintas jalan lalu merempuh salah seekor daripadanya.

“Rempuhan itu telah menyebabkan anak gajah terbabit terperosok ke dalam badan lori itu berhampiran tayar hadapannya lalu mati,” katanya.

Mohd. Adli berkata, kemalangan melibatkan gajah berkenaan telah dilaporkan kepada Jabatan Perlindungan Hidupan Liar dan Taman Negara Semenanjung Malaysia (Perhilitan) Terengganu.

Kategori