Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Polis Sudah Tahu Siapa...

SIASATAN terhadap kes menconteng perkataan kurang menyenangkan pada mural gergasi potret beberapa pemimpin...

Ah Long Jual Kad...

SINDIKET pinjaman wang haram atau Ah Long dikesan menjual kad juruwang automatik (ATM)...

Undang-Undang Khas Banteras Kongsi...

KUALA LUMPUR - Undang-Undang khas yang setara dengan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA)...

Kerajaan Akan Meminda SOSMA...

PUTRAJAYA - Kerajaan akan meminda undang-undang keselamatan drakonian termasuk Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah...

Agong Bantu Mangsa Kemalangan Jalan Raya

KUALA LUMPUR – Para pengguna jalan raya di kawasan Putrajaya dikejutkan dengan kehadiran Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah mencemar duli turun dari kenderaan rasmi untuk memberi bantuan kepada mangsa kemalangan jalan raya pagi ini.

Difahamkan, Seri Paduka Baginda Tuanku dalam perjalanan ke Mesyuarat Pra Kabinet bersama Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad di Istana Melawati, Putrajaya.

Mangsa kemalangan yang juga dikenali sebagai Jasliza Jamil bagaimanapun tidak mengalami kecederaan yang serius.

Selepas selesai membantu mangsa, baginda terus menyambung perjalanan ke Mesyuarat Pra Kabinet.

Rakaman foto baginda turun dari kenderaan rasmi untuk membantu mangsa itu turut dimuat naik di laman sosial Instagram Istana Negara.

View this post on Instagram

KDYMM Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong berkesempatan turun dari kenderaan rasmi Baginda untuk memberi bantuan kepada mangsa kemalangan jalan raya di kawasan Putrajaya. Alhamdulillah pemandu kereta terbabit, Puan Jasliza Jamil tidak mengalami kecederaan yang serius. Seri Paduka Baginda Tuanku kemudiannya meneruskan perjalanan ke Mesyuarat Pra Kabinet bersama YAB Perdana Menteri di Istana Melawati, Putrajaya. Daulat Tuanku. . His Majesty Seri Paduka Baginda The Yang di-Pertuan Agong this morning extended a helping hand to a traffic accident victim in Putrajaya. His Majesty was on his journey to Istana Melawati, Putrajaya for a pre-cabinet meeting with YAB Prime Minister when the motorcade stumbled upon the accident. Fortunately, the driver Puan Jasliza Jamil suffered only minor injuries.

A post shared by ISTANA NEGARA (@istana_negara) on

Kategori