Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Malaysia Tangga Ke-25 Penyebaran...

KUALA LUMPUR - Malaysia berada pada kedudukan ke-25 dunia dalam penyebaran perisian hasad,...

Panglima ATM Terima Kunjungan...

KUALA LUMPUR - Panglima Angkatan Tentera Malaysia (ATM), Jeneral Tan Sri Raja Mohamed...

Prestasi Kewangan Kelantan Kurang...

KOTA BAHARU - Kedudukan dan prestasi kewangan kerajaan negeri Kelantan pada akhir tahun...

120 Maut, 180 Cedera...

Rusuhan pada perlawanan bola sepak di Jawa Timur, Indonesia telah menyebabkan sekurang-kurangnya 120...

Tukang Cat Dipenjara 20 Bulan Kerana Mencuri

PETALING JAYA – Seorang tukang cat yang tidak insaf atas kesalahan lampaunya, dijatuhi hukuman penjara 20 bulan oleh Mahkamah Majistret di sini, hari ini selepas mengaku bersalah mencuri pelbagai barangan dan wang tunai di sebuah rumah.

Majistret Zaki Asyraf Zubir menjatuhkan hukuman itu terhadap Ong Chong En, 38, yang mengaku mencuri pelbagai barangan yang bernilai keseluruhan RM4,000 di kediaman Lee Lih Siang, 40, di Jalan Mutiara Subang 7, Taman Mutiara Subang, Subang Jaya, di sini antara 11 pagi hingga 5 petang, 16 Mei lalu.

Antara barangan itu ialah sebuah komputer riba, sebuah televisyen, wang tunai RM400, seutas gelang tangan emas, beberapa keping kad kredit dan sebentuk kunci peti simpanan keselamatan.

Ong yang mempunyai empat rekod kesalahan lampau membabitkan kesalahan sama didakwa mengikut Seksyen 380 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 10 tahun dan boleh dikenakan denda.


Timbalan Pendakwa Raya Nadiah Malek Fauzie memohon mahkamah menjatuhkan hukuman berat mengambil kira kesalahan yang dilakukan adalah berulang.

Bapa kepada dua anak yang tidak diwakili itu peguam merayu dikenakan hukuman ringan atas alasan dia merupakan penanggung utama keluarga dan perlu menjaga bapanya yang menghidapi penyakit kanser. – BERNAMA

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori