Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Eksport Malaysia Pada Oktober...

KUALA LUMPUR – Eksport Malaysia pada Oktober 2018 melepasi nilai RM90 bilion buat...

Duta Hungary Kagum Dengan...

ALOR SETAR - Hungary kagum dengan wawasan dan pencapaian Kedah dalam membangunkan ekonomi...

Nicol Mampu Kembalikan Prestasinya...

SEREMBAN - Ratu skuasy negara, Datuk Nicol Ann David mampu mengembalikan sentuhan emasnya...

Gerakan P.Pinang Edar Jalur...

GEORGE TOWN - Bagi menyemarakkan lagi sambutan Bulan Kebangsaan 2017, Gerakan Pulau Pinang...

Tindakan Segera Berek Polis Yang Daif Di Sabah

KOTA KINABALU – Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mahu tindakan segera diambil bagi menaik taraf atau memperbaiki perumahan atau berek polis yang daif di Sabah bagi memastikan kebajikan anggota dan ahli keluarga mereka.

Ahmad Zahid, yang juga Menteri Dalam Negeri, berkata walaupun menyedari bahawa proses permohonan perbelanjaan pembangunan daripada kerajaan pusat terpaksa melalui banyak peringkat namun beliau berharap tindakan segera dapat diambil bagi mempercepatkan proses tersebut,

“Walaupun saya telah mengambil kepedulian begitu lama (mengenai berek daif ini), tetapi saya lihat tindakan segera perlu dilakukan untuk menjaga kebajikan mereka ini (pasukan keselamatan),” katanya kepada pemberita ketika membuat lawatan kerja ke Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Sabah, di sini hari ini.

Hadir sama, Ketua Menteri, Tan Sri Musa Aman dan Timbalan Pesuruhjaya Polis Sabah, Datuk Razarudin Husain.

Ahmad Zahid berkata dana diperlukan bukan sahaja untuk kuaters polis di 20 Ibu Pejabat Daerah (IPD) di Sabah tetapi juga untuk berek Pasukan Polis Marin, Pasukan Gerakan Am dan Kawasan Keselamatan Khas Pantai Timur Sabah (ESScom).


Katanya, beliau ingin mengetahui peruntukan minimum yang diperlukan untuk kerja-kerja baik pulih dan naik taraf berek-berek berkenaan bagi membolehkan tindakan segera dapat diambil.

Katanya ,selain untuk baik pulih berek-berek daif berkenaan, dana minimum yang diperlukan berkenaan juga ialah untuk kerja-kerja penyelenggaraan berek termasuk berek anggota yang bertugas di kawasan pedalaman. – BERNAMA

Kategori