Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Cara Unik Buka Bungkusan...

MEMANG tidak dinafikan, korang mesti pernah mengalami satu keadaan di mana sukar untuk...

Video: Orang Nampak Alim...

TU la, orang kata jangan menilai seseorang individu itu daripada luarannya sahaja.Macam dalam...

Kit Siang Pengecut, Tak...

KANGAR - Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menyifatkan Penasihat DAP,...

Saifuddin Abdullah Umum Sertai...

PETALING JAYA - Bekas Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO, Datuk Saifuddin Abdullah pada...

Suri Rumah Maut Dalam Kejadian Samun

IPOH — Seorang suri rumah maut dipercayai akibat dijerut dalam kejadian samun di Taman Permai dekat Kampung Tawas di sini, petang tadi.

Ketua Jabatan Siasatan jenayah (JSJ) Perak SAC Yahya Abd Rahman berkata mayat mangsa yang berumur 32 tahun ditemui oleh adik iparnya yang pulang ke rumah kira-kira pukul 4 petang.

Menurut beliau berdasarkan siasatan awal mendapati mangsa dipercayai disamun berikutan barangan kemas milik mangsa iaitu rantai leher, anting-anting dan subang pada hidung mangsa hilang yang dianggarkan bernilai kira-kira RM3,000.

“Kejadian disedari pada pukul 4 petang oleh adik iparnya, kesan leher di jerut dengan tali nilon diikat pada tingkap masih ada.

“Ketika kejadian bapa mertua mangsa ada di dalam rumah namun di berlainan bilik dan kita dapati bapa mertua mangsa mempunyai masalah pendengaran jadi dia tak dengar mangsa menjerit,” katanya ketika ditemui pemberita di lokasi kejadian.

Mengulas lanjut, Yahya berkata polis percaya kejadian itu dilakukan oleh dua orang suspek yang berumur lingkungan 20 hingga 30-an.

Katanya berdasarkan kamera litar tertutup (CCTV) di kawasan tersebut, polis telah berjaya mengenal pasti suspek dan kini dalam usaha menjejaki.


“Kita (polis) nampak suspek masuk ke dalam rumah kurang 10 minit. Kita percaya suspek mempunyai pertalian saudara dengan mangsa,” katanya.

Beliau berkata kerugian dianggarkan antara RM2,000 hingga RM3,000.

Mayat mangsa dihantar ke Unit Forensik Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) di sini untuk bedah siasat dan kes disisasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan. — BERNAMA

Kategori