Friday, April 19, 2024

Creating liberating content

Tiga Penuntut Islam Ditembak...

TIGA penuntut  Universiti North Carolina di Chapel Hill, Amerika Syarikat meninggal dunia selepas...

Biar Tak Cantik Tapi...

RAMAI wanita di luar sana taasub untuk memiliki kulit putih sehingga ramai beranggapan...

K’jaan Persekutuan Diminta Kaji...

GEORGE TOWN - Ketua Menteri Pulau Pinang, Chow Kon Yeow hari ini meminta...

Isu 1MDB: Kenapa Bukan...

MASIH jelas kedengaran beberapa pemimpin Pakatan Harapan (PH) pernah berjanji konon mereka akan...

SME Bank Agih Dana RM70 Juta Untuk Bisnes Online

KUALA LUMPUR – SME Bank mengagihkan bantuan kewangan sehingga RM70 juta, setakat ini, di bawah program Pembiayaan Perniagaan Dalam Talian bank itu.

Bercakap kepada pemberita selepas melancarkan SME Bank Xcess 2017 di sini hari ini, Pengarah Urusan Kumpulan Datuk Mohd Radzif Mohd Yunus berkata bank memperuntukkan RM200 juta bagi pembiayaan perniagaan dalam talian sejak 2016.

Beliau juga berkata bank menyasarkan untuk melancarkan program pembiayaan Perniagaan Dalam Digital (BID-IT) pada bulan depan.

“Ini sebuah lagi program yang diwujudkan untuk membantu usahawan muda, berumur antara 20 dan 35, untuk mengembangkan perniagaan kecil mereka yang sedia ada dan menceburi platform digital dan e-dagang,” katanya.

Beliau berkata peserta BID-IT perlu melalui program pembangunan yang menyeluruh sebelum mendapat bantuan kewangan daripada SME Bank.

“Kami yakin program tersebut akan mendapat sambutan yang positif pada tahun ini, terutamanya selepas pembentukan Zon Perdagangan Bebas Digital (DFTZ).


“Kami menjangka akan mencapai sasaran kami susulan melihat trend yang meningkat dalam kalangan usahawan muda untuk menjalankan perniagaan melalui platform digital,” kata Mohd Radzif.

Sementara itu, katanya seramai 1,500 usahawan sederhana dan kecil menyertai program SME Bank Xcess yang termasuk berkongsi pengalaman dan kejayaan, forum dan perkhidmatan rundingan oleh SME Bank, agensi dan syarikat terpilih.

Mohd Radzif berkata di bawah program itu, SME Bank meluluskan pembiayaan sehingga RM1 bilion pada tahun lepas. – BERNAMA

Kategori