Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

1MDB: Banyak Jasa Najib...

KUALA LUMPUR - Mahkamah Tinggi hari ini diberitahu bekas Datuk Seri Najib Razak...

4 Lagi Tokoh Dilantik...

PUTRAJAYA – Empat lagi tokoh dilantik menganggotai Majlis Penasihatan Pendidikan Kebangsaan (MPPK) bagi...

Tosai Terpanjang, Aachi Kitchen...

REMBAU - Aachi Kitchen Catering buat pertama kalinya tempa nama dalam Malaysia Book...

Gempar! Mayat Remaja Ditemui...

SEKUMPULAN penduduk kampung yang tinggal berdekatan Charuk Temingat, Padang Terap gempar dengan penemuan...

Setuju Jadi Pengerusi Felda Sebab Ia Institusi Unik

JITRA – Tan Sri Shahrir Abdul Samad berkata beliau bersetuju menjadi pengerusi Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan (Felda) kerana ia merupakan satu institusi yang unik dan tidak terdapat di negara lain.

Shahrir berkata ini kerana Felda diwujudkan oleh pemimpin UMNO terdahulu semata-mata untuk membangunkan masyarakat terutama bangsa Melayu dalam usaha meningkatkan taraf kehidupan mereka.

“Saya tidak minta untuk jawatan itu tetapi saya tidak menolak kerana Felda ini unik dan tidak ada di negara lain.

“Ia hanya ada di Malaysia sahaja dan kini banyak negara luar bertanyakan kita bagaimana untuk mewujudkan institusi ini di tempat mereka kerana melihat akan kejayaannya,” katanya ketika berucap merasmikan persidangan perwakilan UMNO Bahagian Kubang Pasu di sini, hari ini.

Turut hadir Ketua UMNO Bahagian Kubang Pasu, Datuk Seri Mohd Johari Baharum dan bekas menteri besar Kedah dan ketua UMNO bahagian itu Tan Sri Osman Aroff.

Beliau berkata penubuhan Felda pastinya tidak dapat dipisahkan dengan negarawan ulung yang juga pemimpin UMNO Allahyarham Tun Abdul Razak Hussein, perdana menteri kedua ketika itu dan sebab itu masyarakat di negara ini perlu mempertahankan apa yang telah dibina oleh pemimpin terdahulu.

“Sepatutnya kita memperkukuhkan lagi asas yang telah dibina ini dan bukannya bercita-cita untuk menguasai negara kerana demi nafsu, dendam dan bercita-cita politik,” katanya.


Shahrir yang juga Pengerusi Kelab Penyokong Kerajaan Barisan Nasional (BNBBC) dan anggota Parlimen Johor Bahru itu berkata kejayaan Malaysia itu sewajarnya perlu dibanggakan dan sebagai rakyat ia perlu mempertahanakan apa yang ada.

“Janganlah ada pihak yang membawa cerita yang bukan-bukan kepada rakyat kononnya untuk selamatkan itu atau nak selamatkan ini kerana ia tidak membawa apa-apa kebaikan,” katanya.

Beliau juga turut mengingatkan pembangkang agar tidak memomokkan kepada rakyat dengan pelbagai andaian seperti kononnya hutang negara tinggi.

“Sudahlah..ini benda lama yang diulang-ulang dan dimomok-momokkan sedangkan pada hakikatnya negara kita terus mencatat kemajuan demi kemajuan,” katanya. – BERNAMA

Kategori