Saturday, March 30, 2024

Creating liberating content

Yuna Dilema Sertai AJL29...

Siapa tak kenal pelantun lagu Terukir Di Bintang yang dijulang sebagai pemenang Anugerah Juara...

F Team Senjata Ampuh...

KUALA LUMPUR – Bagi peminat filem Hollywood, pastinya anda tahu tentang filem cereka...

Jumlah Kematian Akibat Covid-19...

BEIJING - Jumlah kematian di China akibat wabak Covid-19 meningkat kepada 3,179 orang,...

Produk Kesihatan Bernilai RM1.2...

KOTA BHARU - Cawangan Penguatkuasa Farmasi Negeri Kelantan merampas 1,297 produk kesihatan bernilai...

Separuh Maraton Antarabangsa Kelantan 22 April Ini

KOTA BHARU – Kementerian Belia dan Sukan (KBS) menerusi Majlis Sukan Negara (MSN) Kelantan buat julung kalinya akan menganjurkan Separuh Maraton Antarabangsa Kelantan 2017, pada 22 April ini.

Pengerusi MSN Kelantan Datuk Rosmadi Ismail berkata program tersebut disasar menarik penyertaan kira-kira 10,000 pelari maraton dari dalam dan luar negara.

“Penganjuran acara besar ini adalah idea Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin yang melihat potensi besar pantai timur seperti Kelantan dijadikan destinasi pelancongan sukan peringkat antarabangsa terutama di rantau Asia Tenggara termasuk bagi acara maraton,” katanya kepada Bernama di sini, hari ini.

Rosmadi sebelum itu mempengerusikan Mesyuarat Penganjuran Separuh Maraton Antarabangsa Kelantan 2017 di Wisma MSN Kelantan di sini, hari ini.

Mengulas lanjut, beliau berkata perlumbaan maraton itu terdiri daripada empat jarak laluan iaitu 21 kilometer (km), 10km, 5km dan 3km yang akan bermula dan berakhir di Pusat Transformasi Luar Bandar (RTC) Tunjong di sini.

Rosmadi berkata antara kategori yang dipertandingkan merangkumi kategori kanak-kanak (7 hingga 12 tahun), remaja (13 hingga 17 tahun), terbuka lelaki dan terbuka wanita (18 hingga 39 tahun) serta veteran (40 tahun ke atas).


Beliau berkata setakat ini lebih 500 peserta telah mengesahkan penyertaan masing-masing sejak pendaftaran program itu mula dibuka secara dalam talian lima hari lepas.

Rosmadi berkata KBS bagaimanapun belum memuktamadkan bentuk hadiah yang akan diberikan kepada pemenang setakat ini.

Katanya peserta yang berminat untuk menyertai larian berkenaan boleh mendaftar di www.sports360.my atau mengisi borang secara manual di MSN Kelantan. – BERNAMA

Kategori