Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Ugut Lelaki Guna Parang,...

KUALA LUMPUR - Seorang pengerusi penduduk mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret, di...

Pengambilan Pekerja Asing Ditangguh...

SAMARAHAN - Kerajaan Malaysia pada Jumaat mengumumkan penangguhan pengambilan pekerja asing dari semua negara sumber...

Program Myberas Beri Manfaat...

KUALA LUMPUR - Program MyBeras yang bakal dilaksanakan bermula Mac depan akan memberi...

Nota Terakhir Suami Buat...

Nasi yang terakhir Yat tinggalkan buat isteri tersayang. Awak sentiasa tahu Yat tak akan...

Seleweng Dana: Tindakan SPRM Tidak Wajar Dipolitik

KOTA KINABALU – Tindakan agresif pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) kini dalam membongkar kes penyelewengan dan rasuah adalah suatu yang amat positif dan tidak wajar dipolitikkan, kata Setiausaha Majlis Permuafakatan Suluk Sabah (MPSS), Mohd Zaki Harry Susanto.

Beliau berkata tindakan itu membuktikan ketelusan SPRM sebagai sebuah badan bebas dan tidak terikat untuk memenuhi agenda pihak yang berkepentingan dalam satu-satu prosedur penyiasatan.

“Masyarakat harus memberikan sokongan terhadap usaha SPRM memerangi rasuah dan penyalahgunaan kuasa di negara ini selain tidak mudah terpengaruh dengan dakyah pihak tertentu yang cuba memperlekeh kreadibiliti pihak SPRM.

“SPRM dilihat menjalankan tugas mereka dengan efektif sesuai dengan lunas perundangan yang berkuat kuasa. Tindakan agresif mereka jelas tidak memilih bulu dan tidak wajar dilabelkan sebagai serangan kepada mana-mana parti politik khususnya terhadap pihak pembangkang di Sabah,” katanya kepada Bernama di sini hari ini.

Mohd Zaki berkata demikian bagi mengulas tindakan terkini pihak SPRM yang memfokuskan penyiasatan terhadap penyalahgunaan dana rakyat bagi projek pembangunan luar bandar di Sabah.


Sehingga kini, beberapa individu yang dikaitkan dengan sebuah kementerian, ditahan pihak SPRM bagi tujuan siasatan. – BERNAMA

Kategori