Thursday, March 28, 2024

Creating liberating content

Langkawi Pintu Masuk Pelancongan...

MILAN (Itali) - Kedah akan menggunakan Pulau Langkawi yang sudah tersohor di serata...

MB Selangor Cedera Tulang...

SHAH ALAM - Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali akan berehat...

Kerja Penyenggaraan Bekalan Elektrik...

KUALA LUMPUR - Kerja-kerja penyelenggaraan di Pencawang Masuk Utama (PMU) milik Tenaga Nasional...

Bersatu Bina Ekonomi Berdaya...

KUALA LUMPUR - Segenap rakyat perlu terus bersatu dan bekerja sebagai sebuah negara...

Remaja Perempuan Ditahan, Buang Janin Bawah Pokok Buluh

JOHOR BAHRU – Polis menahan seorang pelajar perempuan berusia 16 tahun di rumahnya di Seri Alam, dekat sini, petang semalam susulan penemuan satu janin perempuan pada hari yang sama.

Ketua Polis Daerah Johor Baharu Selatan ACP Sulaiman Salleh berkata janin yang cukup sifat dan dianggarkan berusia 18 minggu itu dijumpai di dalam kotak di bawah rimbunan pohon buluh di tepi perhentian bas berhampiran kawasan Tanah Perkuburan India, di Jalan Kebun Teh, pada pukul 11 pagi semalam.

Beliau berkata hasil siasatan rapi, polis berjaya mengesan suspek yang disyaki ibu kepada janin tersebut dalam tempoh empat jam dan menahannya untuk membantu siasatan.

Hasil siasatan awal mendapati remaja perempuan itu mengandung akibat persetubuhan haram dan membuat pengguguran haram di sebuah hospital swasta di bandar raya ini, katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Kes itu disiasat mengikut Seksyen 318 Kanun Keseksaan kerana menyembunyikan kelahiran dengan jalan membuang bayi secara sulit.


Sulaiman turut menyeru mana-mana saksi bebas untuk tampil membantu siasatan kes ini dengan menghubungi talian hotline 07-2218999.

Sehubungan itu, beliau menasihati ibu bapa dan keluarga agar sentiasa memberi perhatian dan pemantauan yang berterusan terhadap anak-anak gadis yang sedang meningkat usia sama ada dari segi pergaulan mahupun tingkah laku di rumah.

Beliau berkata pergaulan bebas boleh mengundang perbuatan terkutuk berlaku sehingga boleh mencemar maruah keluarga.- BERNAMA

  • Lagi berita berkaitan:
  • janin

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori