Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Saudi ‘Gam’ Penulis Kutuk...

TEGAS... Akibat biadab kritik laungan azan, pihak berkuasa Arab Saudi semalam mengeluarkan perintah...

Its not-too late Schools...

Creating argumentative article is simply a no-brainer if you're familiar with its essential...

Indonesia Juara Dunia, Siapa...

MELBOURNE — Ketika rakyat Indonesia memperingati ulang tahun ke-107 Hari Kebangkitan Nasional 2015, pasukan Tentera...

Hormati Agama Lain Untuk...

MELAKA - Seluruh rakyat Malaysia perlu menghormati agama orang lain untuk memastikan agama...

Projek Bina Tapak Helikopter Di Pulau Jarak Siap 2018

KUALA LUMPUR –  Pembinaan tapak pendaratan helikopter termasuk infrastruktur asas yang lain bagi kegunaan angkatan tentera dan agensi keselamatan negara di Pulau Jarak, Perak dijangka siap November 2018.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Shahidan Kassim berkata sehingga semalam kemajuan projek yang dimulakan sejak Mei 2016  itu berjalan lancar dengan 31 hari lebih awal daripada jadual asal.

“Projek ini adalah untuk kegunaan pasukan keselamatan negara. Ia dilaksanakan oleh Jabatan Kerja Raya dan mengikut pelan yang telah ditetapkan.

“Kerajaan memandang serius untuk menjaga keselamatan perairan negara dengan memantau projek tersebut. Jadi tidak timbul projek ini bermasalah,” katanya semasa waktu pertanyaan menteri (MQT) pada persidangan Dewan Rakyat hari ini.

Beliau menjawab soalan Mohamad Imran Abdul Hamid (PKR-Lumut) yang ingin tahu status pembinaan tapak pendaratan helikopter yang dikatakan terbengkalai ekoran kegagalan kontraktor yang dilantik.


Shahidan berkata kontraktor untuk pembinaan projek itu adalah yang berwibawa dan mempunyai pengalaman luas dalam bidang kejuruteraan.  – BERNAMA

Kategori