Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Laporan Isu Fitnah Rafizi,...

Kuala Lumpur : Laporan polis berhubung isu fitnah membabitkan Timbalan Presiden Parti Keadilan...

Guan Eng Minta Rasuah...

KUALA LUMPUR: Seorang ahli perniagaan memberitahu Mahkamah Sesyen di sini hari ini, Lim...

Gerak Kerja Berterusan Tentukan...

KEPALA BATAS - Pelaksanaan gerak kerja jentera Barisan Nasional (BN) yang berterusan mampu...

Nelayan Pahang Sangkal Pendapatan...

KUANTAN - Persatuan Nelayan Negeri Pahang (Pernepa) menyangkal dakwaan anggota politik pembangkang bahawa...

Polis Trafik Keluarkan 161 Saman Di KKIA

KOTA KINABALU – Polis trafik di sini mengeluarkan 161 saman atas pelbagai kesalahan lalu lintas sepanjang dua hari Op Khas Halangan Lalu Lintas di Lapangan Terbang Antarabangsa Kota Kinabalu (KKIA) yang berakhir jam 9 malam tadi.

Ketua Polis Bandaraya Kota Kinabalu, ACP M.Chandra berkata daripada jumlah itu, 72 saman dikeluarkan kepada kenderaan jenis motokar, pacuan empat rodab (18), kenderaan pelbagai guna atau MPV (18), van persiaran (19) dan bas persiaran (8).

“Usaha penguatkuasaan saman terhadap pemandu yang ingkar kesalahan lalu lintas seperti halangan akan diteruskan bagi mengurangkan kesesakan serta melancarkan aliran trafik di balai ketibaan dan pelepasan,” katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Katanya penguatkuasaan ke atas kenderaan, termasuk yang diletakkan di bahu jalan atau rezab jalan yang telah diletakkan papan tanda, juga dilakukan bagi memberi keselesaan kepada pengguna kenderaan lain di lapangan terbang antarabangsa itu.

Menurut Chandra jika penguatkuasaan tidak diambil terhadap pemandu kenderaan yang tidak mengikut arahan papan tanda itu, ia boleh merosakkan landskap dan imej KKIA. – BERNAMA

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori