Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Budak 13 Tahun Tembak...

SEORANG remaja 13 tahun dari Florida telah menembak mati adik lelakinya yang berusia...

Petisyen White House Cabul...

KUALA LUMPUR - Pemuda UMNO mengingatkan kerajaan Amerika Syarikat (AS) supaya tidak tunduk...

Tunisia Lancar Perang Hapuskan...

TUNIS – Presiden Tunisia, Beji Caid Essebsi berjanji “melancarkan perang tanpa belas kasihan...

Cuti Bersalin 90 Hari...

KUALA LUMPUR – Pelepasan cuti bersalin 90 hari bagi wanita yang bekerja di...

Polis Tahan 2 Suspek Kes Samun & Ragut

REMBAU – Polis menahan seorang lelaki dan seorang wanita dipercayai aktif dalam kes samun dan ragut di tiga daerah di Negeri Sembilan sejak Mei hingga Disember tahun ini.

Ketua Polis Daerah Rembau, DSP Ibrahim Sharif berkata mereka yang berumur 22 tahun dan 17 tahun itu ditahan di sebuah kondominium di Teluk Kemang, Port Dickson pada kira-kira pukul 7.20 pagi Rabu lepas.

“Siasatan mendapati selain menjalankan aktiviti samun dan ragut di daerah Rembau, Port Dickson dan Seremban, kedua-dua suspek yang berasal dari Rembau ini turut dipercayai menjalankan aktiviti mencuri motosikal.

“Semasa pihak polis tiba di lokasi berkenaan, kedua-duanya berada di dalam bilik sebelum cuba untuk melarikan diri melalui balkoni.

“Bagaimanapun, suspek wanita terjatuh dari tingkat lima kondo tersebut akibat terlepas genggaman tangan daripada suspek lelaki,” katanya di sini, hari ini.

Katanya suspek wanita kini dilaporkan koma manakala suspek lelaki mengalami kecederaan di kepala dan patah di kedua-dua belah tangan.

Mereka kini dirawat di Hospital Tuanku Jaafar Seremban, katanya.


Ibrahim berkata antara barangan yang dirampas daripada mereka ialah 16 dompet, 12 beg tangan, tiga baju sweater, sebuah motosikal, enam telefon bimbit serta 13 keping ‘sim card’.

Katanya pihaknya turut menahan lima lagi individu berusia 18 hingga 25 tahun yang berada di ruang tamu kondominium itu ketika operasi mengesan dan menahan kedua-dua suspek dijalankan.

“Daripada jumlah itu, empat lelaki yang ditahan disahkan positif dadah jenis heroin manakala seorang lagi, wanita berumur 20 tahun dibebaskan,” katanya.

Katanya kes disiasat mengikut Seksyen 392 Kanun Keseksaan kerana samun berkawan dan Seksyen 3(1) Akta Dadah Berbahaya. – BERNAMA

https://www.youtube.com/watch?v=KztNyx2xGQc

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori