Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

KPT Pandang Serius Kes...

KUALA LUMPUR - Kementerian Pendidikan Tinggi (KPT) berkata ia amat prihatin dan memandang...

Warkah Untuk Rakyat Malaysia...

Warkah Untuk PMAssalamualaikum dan salam sejahtera, (Baca dgn hati)1. Selama ini saya menulis...

“Saya Sangat Rindukannya” –...

BERA - "I miss her so much (saya sangat rindukannya)..." ungkapan pertama Menteri...

Sufian Tidak Lagi Menaruh...

SELEPAS mengalami kegagalan dalam pertunangan, Sufian Suhaimi mengakui tidak lagi menaruh sebarang harapan...

Polis Pandang Serius Laporan Penyamaran Sebagai Sultan Johor

JOHOR BAHARU – Polis memandang serius satu laporan yang dibuat orang awam berhubung penyamaran pihak tertentu sebagai Sultan Johor, Sultan Ibrahim Almarhum Sultan Iskandar, di sini malam semalam.

Ketua Polis negeri, Datuk Wan Ahmad Najmuddin Mohd berkata penyamaran itu didapati telah membolehkan pihak berkenaan mengeluarkan kenyataan mengelirukan terhadap Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak melalui sebuah blog iaitu suarakamibaru.blogspot.my.

“Tetapi, berdasarkan siasatan yang dilakukan kemudian, Sultan Johor tidak pernah mengeluarkan sebarang kenyataan sebagaimana yang terdapat di dalam blog berkenaan.

“Justeru, polis telah menyiasat kes tersebut di bawah Seksyen 419 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga tujuh tahun atau denda atau kedua-duanya sekali, jika sabit kesalahan,” katanya dalam kenyataan di sini, hari ini.


Wan Ahmad Najmuddin menyifatkan penyamaran seperti itu boleh mengganggu-gugat ketenteran awam dan orang ramai dinasihatkan agar tidak menyalahgunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi bagi mengeluarkan kenyataan palsu dan menyakitkan hati, menganiaya, mengugut dan menganggu orang lain. – BERNAMA

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori