Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

PAN Akui Cina Sarawak...

KUALA LUMPUR - Parti Amanah Negara (PAN) mengakui kaum Cina memberi sokongan kepada...

Ulama PAS Golongan Manusia...

KUALA LUMPUR - Parti Amanah Negara (PAN) mengingatkan seluruh umat Islam kononnya ulama-ulama...

Bangsa Champa Tubuh Organisasi...

KUANTAN - Satu organisasi khas akan diwujudkan dalam masa terdekat bertujuan mengembalikan semula...

Shahidan Sah Tanding Di...

ARAU : Datuk Seri Shahidan Kassim yang digugurkan sebagai calon Barisan Nasional (BN)...

PKR Pulau Pinang Pertikai Kes “Flashmob I LOVE Kangkung”

KUALA LUMPUR – Ketua Penerangan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Pulau Pinang, Lee Khai Loon membantah tindakan pihak polis menyiasat tiga pegawai khas beliau berhubung penganjuran “Flashmob I LOVE Kangkung” pada Januari lalu.

Beliau yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Machang Bubuk mempersoalkan mengapa tiba-tiba polis menyiasat kes itu sedangkan “Flashmob I LOVE Kangkung” diadakan lebih lapan bulan lalu.

Justeru, katanya, tindakan polis untuk menyiasat semula insiden tersebut menimbulkan persepsi bahawa tindakan itu berbaur politik.

“Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Seberang Prai Tengah menghantar surat ke Pusat Khidmat Masyarakat ADUN Machang Bubuk untuk bantu siasatan polis petang semalam.


“Dalam surat tersebut, polis meminta tiga pegawai khas ADUN Machang Bubuk iaitu Ho Leng Hong, Tan Xin Ying dan Andrew Chew membantu siasatan dalam isu “Flashmob I LOVE Kangkung”,” katanya dalam satu kenyataan.

Khai Loon mendakwa, kes tersebut diklasifikasi oleh polis di bawah Seksyen 500 Kanun Keseksaan namun masa belum ditetapkan dan tindakan yang selanjutnya tidak dimaklumkan.

“Cubaan untuk mewujudkan “white terror” melalui tekanan politik akan menyebabkan demokrasi undur ke belakang,” dakwanya. – mynewshub.my

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori