Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Gambar Lelaki Basah Kuyup...

GAMBAR seorang lelaki yang juga bapa yang sanggup basah kuyup demi anak lelakinya...

4 Risiko Pakaikan Bedak...

BILA ibu-ibu buat senarai barang bayi yang hendak dibeli, bedak mesti akan termasuk...

Waze Kini Memberitahu Anggaran...

Waze merupakan salah satu aplikasi navigasi yang mempunyai bilangan pengguna tertinggi di seluruh...

Jalani Pembedahan Buang Ketumbuhan...

LOS ANGELES - Seorang lelaki yang menderita kerana memiliki buah zakar bersaiz luar...

Pesara JPJ Ditahan Disyaki Jual Lesen, Kad Pengenalan Palsu

KOTA BAHARU – Seorang pesara Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) ditahan polis kerana dipercayai menjual lesen memandu dan kad pengenalan palsu, yang dihasilkannya hampir 90 peratus menyerupai dokumen asal.

Pesara berusia 57 tahun itu, ditahan dalam satu serbuan dinamakan Ops Lejang di kediamannya di Jalan Binjai, Mulong di sini, pada 2 Ogos lepas.

Ketua Polis Kelantan Datuk Mazlan Lazim berkata polis memandang serius kes itu kerana aktiviti jenayah itu membahayakan dan mengancam keselamatan negara.

“Daripada siasatan awal mendapati aktiviti pemalsuan dokumen itu dilakukan di sebuah bilik khas di rumah suspek tanpa diketahui anggota keluarganya.

“Kami percaya aktiviti tersebut dilakukan berdasarkan latar belakang pekerjaan suspek yang mempunyai kemahiran dan kenalan untuk kegiatan tersebut,” katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kelantan di sini, Rabu.

Mazlan berkata polis turut merampas pelbagai peralatan termasuk enam buah komputer riba, mesin cetak, mesin pengimbas dan cop bertulis pengarah keselamatan dan kesihatan negeri Kelantan.


Selain itu, polis turut merampas 13 lesen memandu dan tiga kad pengenalan palsu serta 61 keping kad yang belum dicetak.

Beliau berkata polis telah menahan reman pesara itu bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 420 Kanun Keseksaan kerana menipu.

Pihaknya kini sedang menjejaki pelanggan yang telah mendapatkan dokumen palsu berkenaan daripada pesara itu, katanya. – BERNAMA

 

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori