Thursday, March 28, 2024

Creating liberating content

TNB Nafi Terima Arahan...

KUALA LUMPUR – Tenaga Nasional Berhad (TNB) menyangkal dakwaan awam kononnya menerima arahan...

OIC: PM Seru Myanmar...

KUALA LUMPUR - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menyeru pemerintah Myanmar agar...

Sekohok, Kisah Romantik Seram...

MULA-MULA si uda akan menghantar mesej yang 'ehem-ehem' kepada si dara.Si uda berlakon jadi...

Kerajaan Berjaya Turun Nisbah...

PUTRAJAYA - Kerajaan berjaya mengurangkan hutang dan liabiliti kerajaan kepada 77.1 peratus berbanding...

Pesakit Nyanyuk Bakar Hospital Dijel 20 Tahun

SEOUL – Seorang lelaki berusia 82 tahun yang menghidap penyakit demensia atau pelupa dihukum penjara 20 tahun oleh mahkamah Korea Selatan hari ini kerana membakar sebuah hospital warga emas tempatan yang mengorbankan 22 pesakit pada 27 Mei lalu.

Jurucakap mahkamah daerah Gwangju, Hahn Ji-hyeong memberitahu media, suspek yang hanya dirujuk sebagai Kim didapati tidak terjejas pemikirannya walaupun ada penyakit nyanyuk ketika bertindak menyalakan api di dalam stor hingga menyebabkan kebakaran.

Polis memberkas Kim pada hari sama selepas kejadian apabila meneliti rakaman kamera litar tertutup (CCTV) menunjukkan suspek memasuki bilik simpanan barang di hospital khas Hyosarang di Janseong, 300 kilometer dari sini menempatkan 70 pesakit uzur itu.

Hasil CCTV jelas menunjukkan Kim yang juga seorang pesakit di situ memang sengaja membakar stor di tingkat dua hospital tersebut sekali gus mengakibatkan kebakaran namun tindakan pantas bomba datang awal berjaya memadam api dalam masa 30 minit.

Kim didakwa atas tuduhan membunuh dengan niat apabila 22 pesakit disahkan meninggal dunia ekoran sesak nafas setelah terhidu asap tebal akibat tindakan lelaki itu dan mereka juga gagal menyelamatkan diri kerana terlantar di katil semasa kebakaran. – Agensi

Suspek dikenali sebagai Kim ditahan pada hari kejadian selepas polis meneliti CCTV menunjukkan dia sengaja membakar sebuah hospital warga emas di Korea Selatan.

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori