Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Mat Rempit Cemari Dataran...

Kuala Lumpur - Bahaya dan berisiko maut. Begitu gambaran tindakan tidak bertanggungjawab segelintir...

Menang Ke Atas Cardiff...

BINTANG Manchester United, Paul Pogba berterima kasih kepada Jose Mourinho kerana membantunya menjadi...

Tiga Ahli Bersatu Bertanding...

KUCHING: Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) Sarawak tidak mempunyai pilihan lain selain melucutkan...

Tapak Jualan Hangus, Peniaga...

Para peniaga bazar larut malam (uptown) Seksyen 24, Shah Alam menzahirkan rasa kecewa...

Perkembangan Positif Kecederaan Jin Wei Legakan BAM

KUALA LUMPUR – Perkhabaran positif mengenai tahap kecederaan yang dialami pemain peseorangan wanita negara, Goh Jin Wei sedikit melegakan Persatuan Badminton Malaysia (BAM).

Presidennya Datuk Seri Mohamad Norza Zakaria berkata keputusan imbasan Pengimejan Resonans Magnetik (MRI) yang dilakukan oleh Insitut Sukan Negara (ISN) semalam, menunjukkan tiada tanda bekas juara remaja dunia 2015 itu mengalami kecederaan kritikal.

Mohamad Norza turut yakin kecederaan buku lali yang dialami atlet berusia 17 tahun itu sewaktu beraksi di Kejohanan Remaja Asia di Jakarta Isnin lepas  dapat pulih sepenuhnya sebelum temasya Sukan SEA Kuala Lumpur 2017 (KL2017).

“Bagi saya ini adalah berita baik kerana imbasan MRI yang dilakukan sebanyak dua kali menunjukkan yang Jin Wei tidak mengalami sebarang kecederaan serius dan dia boleh kembali pulih sebelum Sukan SEA berlangsung,” katanya.

Beliau ditemui pemberita selepas mengiringi Ketua Kontinjen Malaysia Datuk Marina Chin meninjau persiapan skuad badminton di Akademi Badminton Malaysia, di sini hari ini.


Sehubungan itu, Mohamad Norza menggesa semua pihak supaya tidak memperbesar isu kecederaan tersebut dan memainkan peranan dalam membantu skuad badminton negara mencipta kejayaan pada temasya dwitahunan berkenaan.

“Saya berharap semua pihak terus memberi sokongan bukan sahaja kepada Jin Wei tetapi semua pemain untuk berada dalam keadaan bersedia untuk menghadapi Sukan SEA,” katanya. – BERNAMA

Kategori