Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

’10 Years Challenge’ Krisdayanti...

TINDAKAN penyanyi terkenal Indonesia Krisdayanti memuat naik gambar cabaran #10yearschallenge bersama suami, Raul...

30 Motosikal Musnah Dalam...

KUALA LUMPUR - Sebuah kedai tiga tingkat menjual motosikal di Taman Samudera, Batu...

Janet Jackson Peluk Islam,...

PENYANYI Janet Jackson dikhabarkan sudah memeluk agama Islam, mengikut jejak langkah abangnya, Jermaine...

Selangor Catat Kes Denggi...

BALIK PULAU - Selangor merekodkan jumlah kes denggi tertinggi iaitu lebih 1,000 kes...

Pemandu Lori Mengaku Bersalah Sebabkan 5 Kematian Di LPT2

KUALA TERENGGANU – Seorang pemandu lori mengaku bersalah di Mahkamah Majistret di sini atas tuduhan memandu secara berbahaya hingga menyebabkan lima kematian dalam kemalangan di Km386.6 Lebuhraya Pantai Timur 2 (LPT2) Ajil-Bukit Besi pada 24 Mei.

Fazly Othman, 35, berasal dari Labis , Johor membuat pengakuan itu selepas tuduhan dibacakan di hadapan Majistret Rozianti Mohamed Hanaphi.

Tertuduh didakwa memandu lori secara berbahaya sebelum merempuh sebuah kereta jenis KIA Spectra dinaiki enam sekeluarga itu hingga terbakar akibat dirempuh lori kargo berkenaan dalam kemalangan 4.30 petang, Ahad lepas.

Kemalangan itu menyebabkan kematian pemandunya Ahmad Razi Harun, 53, Dayang Suhana, 23, (menantu); Umar Rayyan Suhaimi, 6 (anak saudara); dan Nur Damia Irdina Rosailan, 1 tahun (cucu).

Seorang lagi mangsa, Hafsah Wangai, 59, (kakak ipar) meninggal dunia di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) di sini manakala seorang lagi yang mengalami kecederaan ialah Sharifah Wangai yang merupakan isteri kepada pemandu.


Pendakwaan dijalankan Pegawai Pendakwa Mahkamah Khas Trafik Inspektor Zainuddin Abdul Ghani.

Tertuduh didakwa mengikut Seksyen 4(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 (Akta 333) yang boleh dihukum penjara tidak lebih 10 tahun dan denda tidak lebih RM20,000.

Mahkamah membenarkan tertuduh diikat jamin RM7,000 dengan seorang penjamin dan menetapkan sebutan semula pada 10 Jun di Mahkamah Majistret Kuala Berang di Hulu Terengganu. – BERNAMA

https://youtu.be/S8r0UI5Vs6I

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori