Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

How-to Remedy a Writing...

These are an excellent reference for pupils to find the creating process. Students...

Elfira ‘Sound’ Pengikut Pertikai...

AKHIR-AKHIR ini, status hubungan selebriti, Sufian Suhaimi dan Elfira Loy terus jadi bualan...

UPSR Bocor: Tiga Guru...

PUTRAJAYA - Polis hari ini memperoleh perintah mahkamah untuk menahan reman tiga guru,...

50 Penduduk Terjejas “Banjir...

PASIR MAS - Lima puluh keluarga di Kampung Lachang dekat Rantau Panjang, di...

Pameran Ternakan, Festival Makanan Tarikan HPPNK

PUTRAJAYA – Pameran dan Persidangan Ternakan Malaysia 2017 yang akan turut melibatkan Festival Makanan Malaysia dijangka menjadi tarikan pada sambutan Hari Peladang, Penternak dan Nelayan Kebangsaan (HPPNK) pada 28 September hingga 1 Oktober ini.

Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek berkata,Ternakan Malaysia memberi tumpuan kepada inovasi, servis dan teknologi pertanian yang mampu meningkatkan produktiviti dan menjimatkan kos.

“Aspek inovasi yang akan ditonjolkan ialah mengenai penggunaan dron dan kamera litar tertutup (CCTV) dalam menguruskan ladang.

“Selain itu, teknologi automasi dalam pertanian juga akan dipamerkan di mana pemilik ladang akan mendapat isyarat secara automatik apabila makanan yang diberi kepada ternakan mereka habis,” katanya kepada pemberita ketika mengumumkan Ternakan Malaysia di kementeriannya di sini hari ini.


Ahmad Shabery berkata, penggunaan dron dan CCTV dalam industri pertanian negara dapat mengurangkan tenaga manusia sekali gus membantu mengurangkan kebergantungan kepada pekerja asing. – BERNAMA

Kategori