Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Isu Tuntutan Baki Gaji...

KUALA LUMPUR - Isu tuntutan baki gaji melibatkan bekas ketua jurulatih skuad Bawah...

Tidur Atas Landasan, Lelaki...

MALANG tidak berbau, seorang lelaki menemui ajal selepas digilis kereta api di Kampung...

Cincin Hilang Ketika Melamar...

SETIAP wanita pastinya mengimpikan lamaran daripada sang kekasih untuk membawa hubungan mereka ke...

1,728 Murid Dikesan Terlibat...

KUALA LUMPUR - Seramai 1,728 murid di seluruh negara dikesan terlibat dalam kegiatan...

Ongkili Beri Bayangan Bertanding Kerusi DUN PRU14

KOTA KINABALU – Pemangku Presiden Parti Bersatu Sabah (PBS) Datuk Seri Dr Maximus Ongkili memberi bayangan ingin mewakili parti itu bertanding bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) akan datang.

Ongkili yang sudah tiga penggal berperanan sebagai anggota Parlimen Kota Marudu, berhasrat untuk menjadi wakil rakyat negeri sekali gus berkhidmat kepada rakyat di Sabah.

“Perkara ini masih dalam perbincangan sama ada bertanding untuk kerusi DUN atau kekal kerusi Parlimen,” katanya ketika ditemui pemberita di sini hari ini.

Ongkili berkata Tambunan berkemungkinan akan menjadi kawasan diwakilinya jika dapat bertanding bagi kerusi DUN pada pilihan raya akan datang, namun, beliau belum dapat memberi kepastian kerana parti masih lagi membincangkan perkara itu.


Ini kerana, katanya, Presiden parti Tan Sri Joseph Pairin Kitingan, yang merupakan penyandang kerusi DUN itu ketika ini, masih mempunyai baki satu peratus daripada 99 peratus hasrat untuk tidak bertanding semula pada PRU14 bagi mendengar pandangan barisan kepimpinan PBS sama ada kekal mempertahan kerusi berkenaan atau sebaliknya.

Mengenai kerusi bakal ditandinginya jika kekal sebagai wakil Parlimen, Ongkili tidak dapat memastikan sama ada beliau akan terus kekal di Kota Marudu atau bertanding kerusi lain termasuk Keningau, yang turut disandang Pairin, kerana perkara itu juga belum dapat diputuskan dan masih dalam perbincangan parti. – BERNAMA

Kategori