Thursday, March 28, 2024

Creating liberating content

3 Penuntut Malaysia Cedera...

KUALA LUMPUR - Tiga penuntut Malaysia di University of Newcastle cedera dalam rompakan...

Petronas Bankrap Kalau Bayar...

PERDANA Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad menunjukkan pendirian konsisten tidak bersetuju dengan bayaran...

Maklumat Rakyat Terlibat Bersih...

ROMPIN - Kementerian Luar akan mengumpul maklumat rakyat Malaysia yang terlibat dengan perhimpunan...

Pemilik Tanah, Struktur Pohon...

PAPAR - Pemilik tanah yang terlibat dengan projek naik taraf jalan raya dari...

Nicol Ke Separuh Akhir Terbuka Britain

KUALA LUMPUR – Ratu skuasy negara Datuk Nicol David meneruskan prestasi cemerlangnya dalam Kejohanan Skuasy Terbuka Britain apabila mara ke separuh akhir kejohanan yang berlangsung di Airco Arena, Hull, England.

Pemain nombor tujuh dunia itu yang juga pilihan keenam kejohanan, mengejutkan pemain nombor dua dunia dan juara Terbuka Britain 2015, Camille Serme dari Perancis dalam perlawanan suku akhir lewat malam tadi.

Nicol mengambil masa 39 minit untuk menyingkirkan Serme 11-6, 11-6, 11-8 dan merupakan kemenangan ke-15 beliau ke atas pemain berusia 27 tahun tersebut dalam kejohanan Siri Dunia Persatuan Skuasy Profesional.

Mengulas kemenangannya, Nicol berkata beliau bermain tanpa rasa tertekan dan mencurahkan segala kemahiran yang ada untuk menundukkan Serme yang merupakan pilihan dalam perlawanan itu susulan kejayaannya merangkul dua kejuaraan Siri Dunia Terbuka Amerika Syarikat 2016 dan Kejohanan Juara-juara awal musim ini.

“Beliau menikmati musim yang baik dengan memenangi beberapa kejohanan Siri Dunia, sedangkan saya pula tidak rugi apa-apa. Saya bermain dengan cara saya dan curahkan segala yang saya tahu dan usaha saya berhasil. Saya sangat gembira,” katanya dipetik oleh laman sesawang kejohanan www.allambritishopensquas2017.com.


Pemain kelahiran Pulau Pinang itu berkata beliau akan berusaha melakukan perkara sama dalam perlawanan separuh akhir nanti.

Nicol yang membuat penampilan separuh akhir pertama dalam Jelajah Siri dunia sejak Terbuka Hong Kong pada Ogos lalu akan bertemu pemain tuan rumah Sarah-Jane Perry untuk menempah slot ke final pada Ahad.

Perry yang juga pilihan ketujuh kejohanan, mara ke separuh akhir selepas menyingkirkan pilihan ke-15 Donna Urquhart dari Australia dalam permainan lima set dengan catatan 11-4, 7-11, 13-11, 6-11 dan 11-4. – BERNAMA

Kategori