Thursday, March 28, 2024

Creating liberating content

Usul Tambah Baik Hukuman...

KUALA LUMPUR – Parlimen Belia Malaysia (PBM), yang bersidang buat kali pertama bagi...

(TIDAK RASMI) BN Mendahului...

PETALING JAYA : Barisan Nasional (BN) mendahului di 16 kerusi Parlimen pada Pilihan...

MH17: Pesawat MH6129 Mendarat...

KUALA LUMPUR - Pesawat MH6129 yang membawa 20 jenazah mangsa tragedi MH17 dari Amsterdam, Belanda,...

FAM Teliti Dakwaan Tunku...

KOTA BHARU - Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) sedang meneliti secara terperinci dakwaan Tunku...

MIC Cuba Tunaikan Permintaan Kaum India Di Rompin

ROMPIN – MIC akan berbincang dengan Menteri Besar Pahang Datuk Seri Adnan Yaakob mengenai harapan masyarakat India di Rompin yang menginginkan sebuah kuil di kawasan tersebut.

Presidennya Datuk Seri G.Palanivel berkata beliau akan berjumpa dengan Adnan bagi membincangkan perkara itu supaya dapat diselesaikan dengan kadar segera.

“Saya akan bincang dengan menteri besar, dan akan cuba sedaya-upaya untuk dapatkan tanah seluas dua ekar (0.8 hektar) bagi tujuan tersebut,” katanya.

Beliau ditemui Bernama selepas menghadiri majlis mesra bersama pengundi India Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Rompin di Wisma Jawatankuasa Kemajuan dan Kebajikan Rancangan di Felda Keratong 9, kira-kira 100km dari sini, hari ini.

Mengenai PRK Rompin, Palanivel yang juga Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar, berkata sokongan pengundi India di kawasan itu amat memberangsangkan.

Beliau berkata walaupun pengundi India hanya berjumlah 621 orang atau satu peratus daripada 53,294 pengundi dalam Parlimen Rompin, namun sokongan mereka terhadap Barisan Nasional (BN) sangat kukuh.


Bagaimanapun, katanya, jentera MIC bersama BN akan terus turun padang untuk berjumpa dengan pengundi bagi memastikan matlamat Petunjuk Prestasi Utama bagi setiap 38 peti daerah mengundi di kawasan Parlimen itu dicapai.

“Kami sedang berusaha untuk memastikan pengundi India di Rompin, mahupun di PRK Parlimen Permatang Pauh terus menyokong kepimpinan BN,” kata beliau.

PRK Parlimen Rompin menyaksikan pertembungan satu lawan satu antara calon BN Datuk Hasan Arifin dan calon PAS Nazri Ahmad ekoran kematian penyandangnya Tan Sri Dr Jamaluddin Jarjis dalam nahas helikopter di Semenyih, Selangor pada 4 April lepas.

Sebanyak 460 pengundi awal atau 84.4 peratus daripada 545 pengundi awal telah menjalankan tanggungjawab mereka semalam, di empat pusat pengundian dan sejumlah 52,744 lagi pengundi akan menunaikannya pada Selasa depan. – BERNAMA

  • Lagi berita berkaitan:
  • MIC

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori