Thursday, March 28, 2024

Creating liberating content

Kibar Jalur Gemilang Terbalik...

KUALA LUMPUR – Tabiat mengibarkan bendera secara terbalik menonjolkan sikap protes yang ditunjukkan...

Lebih 2,000 Kes HFMD...

JOHOR BAHRU - Sebanyak 2,215 kes penyakit kaki, tangan dan mulut (HFMD) direkodkan...

Shaheizy Sam Tayang Badan,...

SIAPA tidak kenal dengan aktor, Shaheizy Sam yang pernah dinobatkan sebagai Bintang Paling...

Sapura Energy Raih Kontrak...

KUALA LUMPUR - Sapura Energy Bhd meraih empat kontrak, bernilai kira-kira US$205.96 juta...

Mesej Serangan Ekstremis Di Kuala Lumpur Palsu – PDRM

KUALA LUMPUR – Polis Diraja Malaysia (PDRM) hari ini menafikan khabar angin kononnya akan berlaku serangan ekstremis di ibu negara berikutan insiden di Plaza Low Yat.

Penolong Ketua Urus Setia Ketua Polis Negara (Komunikasi Korporat) PDRM, Datin Asmawati Ahmad berkata mesej yang menggesa orang ramai supaya berhati-hati ketika mengunjungi beberapa lokasi di ibu kota kerana dikhuatiri kononnya akan diserang pihak ekstremis, serta terdapat perancangan untuk melakukan pertempuran kaum atas nama maruah bangsa dan agama, adalah palsu.

“Kesemua berita itu adalah palsu semata-mata dan disebarkan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab yang bertujuan merosakkan keharmonian dan ketenteraman awam.

“Insiden di Plaza Low Yat hanya membabitkan dua pihak dan tidak berkaitan dengan isu perkauman sama sekali. Walaupun isu ini dilihat kian reda dan tidak terkesan sebarang perancangan untuk melakukan serangan kaum, namun sikap tidak bertanggungjawab pengamal media sosial yang terus memanipulasi isu ini boleh menambahkan ketegangan kaum serta menyemarakkan kembali isu ini,” katanya menerusi Facebook rasmi PDRM hari ini.

Beliau berkata tindakan undang-undang boleh diambil terhadap mereka yang menyebarkan maklumat palsu di bawah Akta Hasutan 1948 dan Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.


Sehubungan itu orang ramai dinasihatkan supaya tidak mudah mempercayai sebarang maklumat dari sumber yang tidak sah dan segera merujuk kepada pihak berkuasa bagi mendapatkan penjelasan lanjut. – BERNAMA

 

 

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori