Friday, April 26, 2024

Creating liberating content

Kalimah Allah: Menteri UMNO...

PETALING JAYA – Menteri-menteri UMNO akan membangkitkan semula isu penggunaan Kalimah Allah untuk...

Selena Berpakaian Sopan Hormati...

PENYANYI terkenal Selena Gomez tampil berpakaian sopan dengan menggayakan baju lengan panjang dan...

Jangan Gadai Masa Depan...

PEKAN - Rakyat perlu menyemak dan meneliti setiap berita yang disebarkan oleh pembangkang...

Kem Pada Pemilihan Parti...

BUTTERWORTH - Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar mengakui wujud beberapa kem dalam...

Mayat Mangsa Bot Tunda Karam Ditemui

Kuantan – Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM) menemui satu mayat dipercayai mangsa bot tunda yang karam selepas dilanggar kapal tangki minyak di perairan Kuantan, Khamis lalu.

Mayat itu ditemui anggota penguatkuasa KM Sebatik kira-kira jam 1.30 petang, semalam, kira-kira 11 batu nautika dari Tanjung Gelang, di sini, sebelum di bawa ke jeti Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) untuk tindakan lanjut.

Ketua Penguatkuasa Maritim Wilayah Timur Laksamana Pertama Maritim Datuk Nasir Adam berkata, mayat yang belum dikenal pasti identitinya itu akan dibawa ke Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) untuk dibedah siasat.

“Mangsa kemungkinan anak kapal bot tunda berkenaan dan kita masih mencari baki lima mangsa yang masih hilang lagi di radius tujuh batu nautika dari lokasi bot itu dilaporkan hilang,” katanya ketika dihubungi, di sini, semalam.

Beliau berkata, operasi mencari dan menyelamat (SAR) turut mendapat bantuan daripada pelbagai agensi termasuk Jabatan Alam Sekitar (JAS) negeri yang menghantar dua buat bot untuk melakukan cerapan kesan tompokan minyak yang ditemui di kawasan 2.5 batu nautika dari tempat kejadian.


Dalam kejadian jam 5 pagi itu, bot tunda YTC M5 yang dalam perjalanan dari Kuala Terengganu ke Kuala Pahang dilanggar kapal tangki minyak sehingga menyebabkan enam anak kapalnya hilang, manakala seorang diselamatkan

Mangsa terselamat dikenali sebagai Martins Sembiring, 30, manakala enam anak kapal yang masih hilang berusia dalam lingkungan 20 hingga 36 tahun, lima daripadanya warga Indonesia, manakala seorang warga tempatan.

Sementara itu, Nasir meminta bantuan bot nelayan untuk menyalurkan maklumat kepada pasukan keselamatan jika menemui objek yang boleh dikaitkan dengan kehilangan bot berkenaan. – myMetro Online

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori