Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

UMNO Terengganu Akan Lapor...

Kuala Terengganu : Umno Terengganu akan membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia...

Gambar Bogel Dihentam, Alicia...

SIAPA masih ingat dengan finalis Asia's NextTop Model (ANTM) musim ke-5, Alicia Amin...

Jika Saya Jadi Punca,...

SEPANG - Ketua jurulatih bola sepak negara, Nelo Vingada sedia meletak jawatan seandainya...

Pergaduhan Di Stadium Bandaraya,...

GEORGE TOWN: Polis menahan seramai tujuh lelaki tempatan berusia antara 18 hingga 38...

Lelaki Khianat Tokong Buddha Ditahan

BUTTERWORTH – Polis menahan seorang lelaki semalam dipercayai telah melakukan khianat termasuk cubaan membakar sebuah tokong penganut Buddha di Jalan Raja Uda di sini.

Ketua Polis Daerah Seberang Perai Utara (SPU) ACP Noorzainy Mohd Noor berkata lelaki berusia 45 tahun itu ditahan kira-kira pukul 11 malam tadi di sebuah restoran makanan segera di Jalan Raja Uda berdasarkan rakaman kamera litar tertutup (CCTV) yang terdapat di tokong berkenaan.

“Kami menerima laporan polis daripada ahli komuniti tokong itu kira-kira pukul 7 pagi semalam memaklumkan lebih 10 ekor ikan merah yang terdapat di rumah ibadat berkenaan telah mati serta sebuah kerusi turut hilang.

“Hasil siasatan awal polis juga mendapati terdapat kesan plastik terbakar yang dipercayai telah dicampakkan ke dalam tandas tokong yang terletak di bahagian belakang deretan bangunan di kawasan berkenaan dipercayai cubaan membakar rumah ibadat tersebut,” katanya di sini hari ini.

Katanya berdasarkan rakaman CCTV yang terdapat di tokong itu, polis berjaya membuat pengcaman ke atas lelaki berkenaan sebelum menahannya dan siasatan lanjut masih dijalankan.

Noorzainy berkata lelaki itu yang mempunyai tiga rekod lampau berkaitan jenayah kini direman empat hari dan kes berkenaan disiasat menurut Seksyen 427 Kanun Keseksaan.

Sementara itu, dalam perkembangan lain Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah (SPT) ACP Nik Ros Azhan Nik Abdul Hamid berkata polis menahan seorang lelaki terlibat dalam kegiatan pecah rumah dan samun di sekitar daerah SPT dalam serbuan di Mak Mandin, di sini semalam.


Katanya lelaki berusia 32 tahun itu ditahan kira-kira sejam selepas dia memecah masuk sebuah rumah di Taman Sri Arowana, Bukit Mertajam dan melarikan pelbagai peralatan elektrik dan barangan bernilai lebih RM5,000 dalam kejadian kira-kira pukul 9 malam.

“Pemeriksaan terhadap lelaki itu turut menemukan plastik lutsinar disyaki dadah heroin seberat 5.58 gram.

“Polis turut merampas barangan elektrik yang dicurinya serta beberapa peralatan digunakan untuk pecah rumah antaranya gunting, pahat, pemutar skru serta pisau boleh laras,” katanya. – BERNAMA

*Video sekadar hiasan…

Kategori